شناسهٔ خبر: 166017 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بررسی طرح «قانونمندسازی رمزارزها و ماینینگ در کشور» در مجلس/ ارائه مجوز احداث نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز ماینرها

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح قانونمندسازی رمزارزها و ماینینگ در مجلس تدوین و توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده و برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارسال شده است.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تدوین طرح قانونمندسازی رمزارزها و ماینینگ در مجلس خبر داد و گفت:‌ رمزارزها فرصتی را در کشور فراهم کرده که می‌توان از طریق آن حدود ۴ تا ۵ میلیارد دلار ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد.

وی با اشاره به مشکل تامین برق در کشور هم اظهار کرد: در روزهای گرم سال و در ساعات پیک ما شدیدا با مشکل کمبود برق و در فصول سرد سال هم با افزایش تولید برق مواجه هستیم و این موضوع موجب شده تا از یک سو کمبود برق و خاموشی‌ها در تابستان برای کشور مشکلاتی را ایجاد کند و از طرف دیگر عدم استفاده برق در زمستان، تولید برای نیروگاه‌ها مقرون به صرفه نباشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ضمن تاکید براینکه طرح قانونمندسازی رمزارزها و ماینینگ می‌تواند کمک کند تا در فصول سرد سال برق مازاد برای تولید رمزارزها مورد استفاده قرار گیرد تا بخشی از نیازهای ارز وارداتی خود را تامین کنیم، اظهار کرد: از طرف دیگر به دلیل کمبود برق در فصول گرم سال می‌توان با ارائه مجوز احداث نیروگاه به افرادی که دنبال استخراج رمزارزها هستند، در کنار تامین برق مورد نیازشان،  مازاد آن را فروخته و در زمستان هم برق مازاد نیروگاه‌های دولتی را خریداری کنند.

قادری تصریح کرد: رمزارزها قابل کنترل توسط آمریکایی‌ها نیست و می‌توان با استفاده از استخرهای خارجی، ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد.  

عضو کمیسیون برنامه، ‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح قانونمندسازی رمزارزها و ماینینگ توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده و اکنون برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی مربوطه ارسال خواهد شد.

نظر شما