شناسهٔ خبر: 165998 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بررسی درخواست طرح تفحص نمایندگان از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در مجلس

کمیسیون برنامه و بودجه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه در جلسه این هفته کمیسیون متبوعش، خبر داد.

به گزارش «نماینده» احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار هفته جاری این کمیسیون، گفت: رسیدگی به گزارش دیوان محاسبات کشور درباره عملکرد مالی ۱۳۹۸ مجلس در اجرای جزء(۲) تبصره(۱) ماده(۵۱) آیین‌نامه داخلی مجلس در دستورکار روز یکشنبه کمیسیون قرار دارد.

وی افزود: همچنین بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ دیوان محاسبات کشور در اجرای ماده(۹) قانون دیوان در این روز از سیو اعضای کمیسیون بررسی می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به دستورکار روز دوشنبه کمیسیون متبوعش، افزود: بررسی درخواست عده‌ای از نمایندگان مبنی بر انجام تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان برنامه و بودجه و همچنین رسیدگی به لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرائی در دستورکار روز دوشنبه اعضای کمیسیون قرار دارد.

ارکانی با بیان اینکه طرح تفحص از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در ۵ محور تدوین شده است، اضافه کرد: در صورتی که در این جلسه اعضای کمیسیون با طرح تفحص از این سازمان موافقت کنند، طرح برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شده و در غیر این صورت از دستورکار خارج می شود.

وی با اشاره به دستورکار کارگروه های تخصصی کمیسیون برنامه و بودجه در هفته جاری، بیان داشت: کارگروه برنامه‌ریزی، آمایش و آمار کمیسیون در روزهای یکشنبه و دوشنبه به آسیب‌شناسی برنامه ششم توسعه و ارزیابی عملکرد امور، فصول و استان‌ها در بودجه سنواتی طی برنامه ششم توسعه خواهد پرداخت.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس اضافه کرد: همچنین کارگروه دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس هم در روز دوشنبه طرح اصلاح قانون دیوان محاسبات کشور را در دستور کار خود دارد.

نظر شما