شناسهٔ خبر: 165993 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اختلال در یادگیری در سایه نبود امکانات آموزش مجازی

آموزش مجازی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سیستم آموزشی مجازی کشور معیوب است، نه تنها برای دانش آموزان مشکل‌ساز بوده بلکه معلمان هم درفرآیند آموزش اینترنتی دچار مشکلات متعددی شده‌اند.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی در مورد فراهم نبودن شرایط فضای آموزش مجازی کشور گفت: طبق آمار حدود ۳ میلیون و۵۰۰ هزار دانش آموز نمی‌توانند از سامانه شاد استفاده کنند، این تعداد دانش آموز پراکنده در کل کشور علی الخصوص در شهرها و روستاهای کوچک از ابتدایی‌ترین امکانات آموزشی برخوردار نیستند، چه برسد به اینترنت ابتدایی‌ترین گزینه آموزش در فضای مجازی که متاسفانه زیرساخت‌های استفاده آن در کشور فراهم نیست.

در سایه نبود امکانات در فرآیند نظام تعلیم و تربیت با یک مشکل جدی مواجه شده‌ایم و گذشت زمان فرصت تعلیم و تربیت را از دست می‌دهیم

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در سایه نبود امکانات در فرآیند نظام تعلیم و تربیت با یک مشکل جدی مواجه شده‌ایم و گذشت زمان فرصت تعلیم و تربیت را از دست می‌دهیم، آموزش و پرورش کشور یکی از اصلی‌ترین وزارتخانه‌های کشور نتوانسته با شیوع بیماری کرونا شرایط بحرانی را کنترل کند، اگر با این شرایط پیش رویم نه تنها مشکلات آموزشی حل نخواهد شد؛ بدون شک آسیب‌هایی را نیز در آینده متحمل خواهیم شد.

مسئولان به کمک آموزش کشور بیایند

وی ادامه داد: بارها در موارد متفاوت از مسئولان درخواست داشته‌ایم که در این اوضاع بحرانی به کمک آموزش و پرورش آمده و با تخصیص اعتبارات لازم نگذارند سیستم آموزشی کشور عقبگرد داشته باشد، این مشکلات شامل حال دانشجویان و سیستم آموزشی وزارت علوم هم است. باز از مسئولان کشور درخواست داریم در این شرایط بحرانی که کشور درگیر بیماری کرونا است به کمک تعلیم و تربیت و سیستم آموزشی کشور بیایند.

معلمان هم در فرآیند آموزش مجازی دچار مشکل هستند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: سیستم آموزشی مجازی کشور معیوب است، نه تنها برای دانش آموزان مشکل‌ساز بوده بلکه معلمان هم درفرآیند آموزش اینترنتی دچار مشکلات متعددی از جمله رایگان نبودن و هزینه اینترنتی روبرو هستند.

اسماعیلی افزود: بسیاری از والدین و خانواده‌ها نگران دنیای گسترده فضای مجازی هستند گاهی به دلایل عملکرد ضعیف پیام رسان داخلی به پیام رسان‌های خارجی رجوع می‌کنند، که نگرانی‌ها را این روزها دو چندان کرده است. دولت قرار بود کارت‌های هدفمندی برای استفاده اینترنت رایگان  معلمان و دانش آموزان فراهم کند، که متاسفانه تاکنون این هدف در حد یک سخن باقی مانده است.

ورود مرکز پژو هش‌های مجلس به مسئله فضای مجازی

نماینده مردم مجلس یازدهم یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس به مسئله آموزش مجازی ورود پیدا کرده و تمام موارد عنوان شده را تاکید می‌کند، آموزش فضای مجازی در همه جای دنیا یک مسئله پیش پا افتاده است که متاسفانه امروزه در شرایط بحرانی کمبودهای آن پیش از گذشته خود را در سیستم آموزشی کشور نشان داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: برای حل مشکل تدریس‌های اینترنتی هنوز زیرساخت‌های آن فراهم نشده است، در بسیاری از روستاها وزارت ارتباطات نتوانسته زیر ساخت‌ها را پایه گذاری کند، اینگونه تدریس ها نیازمند اعتبارات مورد نیاز برای آموزش است. /

نظر شما