شناسهٔ خبر: 165988 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جمهوری اسلامی ایران از تنوع مذاهب برخوردار است/ ادیان و مذاهب گوناگون در مجلس شورای اسلامی حضور دارند

آصفری// نائب رئیس کمیسون امور داخلی کشور و امور شوراهای مجلس گفت: همه می‌دانند که در کشورمان تنوع مذاهب وجود دارد و اظهارات پامپئو، از سر کینه توزی با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری با اشاره به اظهارات پامپئو مبنی بر اینکه «در جمهوری اسلامی ایران آزادی‌های مذهبی نقض می‌شود»، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا یا نسبت به جمهوری اسلامی ایران شناخت کافی را ندارد  و یا به دلیل فشارهایی که علیه جمهوری اسلامی ایران داشتند و  به اهداف خود دست پیدا نکردند چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه نمایندگانی از همه مذاهب و ادیان در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و هر کدام دارای کرسی هستند و  زنان نیز حق حضور در پارلمان را دارا بوده که وجود اینگونه موضوعات نشانگر آزادی در جمهوری اسلامی ایران است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران هیچگونه مباحثی در رابطه با رنگ، نژاد و مذاهب افراد مطرح نیست و کشورمان از تنوع مذاهب و قومیت برخوردار است ضمن اینکه همه مردم در عرصه‌های گوناگون حق اظهار نظر دارند در حالی که سردمدارن آمریکا نژاد پرست بوده و بوی تعفن نژاد پرستی‌شان صدای مردم ایالات متحده را هم درآورده است؛ متاسفانه هنوز خون ریخته شده جورج فلوید سیاهپوست بر زمین خشک نشده  که آمریکایی‌ها با اظهارات نابخردانه‌ای جمهوری اسلامی ایران را محکوم به نقض آزادی‌های مذهبی می‌کنند.

نائب رئیس کمسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به تنوع مذاهب و قومیت‌ها در کشور اشاره و اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران همه ادیان بنا به سلایقشان مراسم های مذهبی خود را برگزار می‌کنند و جای سوال دارد که  مقامات آمریکایی به چه دلیل اظهار نظر می‌کنند که در ایران آزادی‌های مذهبی نقض می‌شود.

وی در ادامه افزود: پامپئو به جای چنین اظهار نظرهایی در وهله نخست باید در رابطه با جمهوری اسلامی ایران مطالعات خود را بالا ببرد و همچنین می‌بایست پاسخگوی رفتارشان نسبت به مذاهب،  نژادهای گوناگون و مردم کشورشان باشند،  سپس نسبت به جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر کنند.

نظر شما