شناسهٔ خبر: 165984 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سیاست‌های نادرست دولت سبب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای مردم شده است

محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای تمام اقشار جامعه شده که علت به وجود آمدن این شرایط اتخاذ سیاست های نادرست است.

به گزارش «نماینده» جواد کریمی قدسی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت مجلس از دولت گفت: بحث ایشان درباره همه دولت ها است، از آنجایی که ایشان ولی امر مسلمین هستند یکی از وظایفشان در جایگاه هدایت و رهبری ایجاد هماهنگی بین قواست تا کشور مدیریت و نیاز ها را بر طرف کنند.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس یازدهم ادامه داد: نماینده ها برای تحقق  خواست مردم ناچارند از ابزار قانونی خود مانند سوال و استیضاح استفاده کنند. مردم در مشهد فقط برای یک موضوع دعوت به سخنرانی می کنند و آن چرایی عدم  استیضاح رئیس جمهور است و بر این موضوع اصرار عجیبی دارند که در پاسخ می‌گوییم با توجه به این که چند ماه بیشتر از دولت دوازدهم باقی نمانده، استیضاح رئیس جمهور باعث التهاب می شود تا مردم متقاعد شوند.

تعقیب و تخریب نمایندگان در دولت فعلی نسبت به دولت‌های پیشین افزایش یافته است 

وی با اشاره به شکایت های دولت دوازدهم از نمایندگان گفت: شهادت می‌دهم این دولت بیشتر از دولت های قبلی نمایندگان را مورد تعقیب و تخریب قرارداده که نمونه آن شکایت وزارت اطلاعات از زاکانی بابت اظهار نظر در یکی برنامه های صداوسیما یا شکایت از بنده در مجلس دهم بابت پخش مستند اعترافات دری اصفهانی است که برای آن به دادگاه رفتم اما از آنجایی که موضعم حق بود، تبرئه شدم.  

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس یازدهم با بیان که شکایت از نمایندگان بر خلاف قانون اساسی و وظایف نظارتی آن هاست، گفت: امیدواریم با روی کارآمدن دولت جدید در سال آینده تعامل بسیار مثبتی بین قوا برای حل مشکلات ایجاد شود.

وی تاکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری رهبری ناظر به یک دولت خاص نیست و یک اصل اساسی در حاکمیت و حکومت داری  محسوب می شود، بنابراین طبیعی است نمایندگان طبق وظایف نظارتی خود اقدام به  سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح کنند که قطعا برای یک وزیر یا وزراتخانه  سنگین تمام می شود.

نظارت باعث بهبود عملکرد دستگاه های اجرائی و وزارتخانه‌ها می‌شود

کریمی قدوسی ابراز کرد: دولتمردان  باید به یاد داشته باشند که نمایندگان کار قانونی خود را انجام می دهند و اگر نظارت نباشد دولت ها به مرحله طغیان می رسند، بر این اساس نظارت باعث بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها می شود.  

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: عملکرد دولت باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای تمام اقشار جامعه شده که علت به وجود آمدن این شرایط اتخاذ سیاست های نادرست توسط دولت است.

نظر شما