شناسهٔ خبر: 165947 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت تامین کالاهای اساسی مردم با توجه به چندین برابر شدن قیمت‌ها

زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس، برضروت الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی تاکید کرد و گفت: در حالی نرخ کالاهای اساسی طی ۶ ماه گذشته چندین برابر شده که حقوق و درآمد کارمندان، کارگران و افراد روزمزد افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش محمد مهدی زاهدی با اشاره به تصویب جزئیات الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی در جلسه صحن علنی امروز، گفت: نرخ کالاهای اساسی طی ۶ ماه گذشته چندین برابر شده است و نظارتی بر قیمت کالاها ازسوی به این مسئله مهم دولت نمی‌شود در حالی که حقوق و درآمد کارمندان، کارگران و افراد روزمزد امسال درصد محدودی افزایش پیدا کرده، لذا باید این کاستی‌ها جبران شود به همین دلیل مجلس طرح پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی با هدف جبران بخشی از این آسیب‌های وارد شده را در دست گرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد قشر قابل‌ملاحظه‌ای از مردم با هزینه‌های آن‌ها همخوانی ندارد، افزود: دولت باید همراهی بیشتری با مجلس جهت اجرایی شدن این طرح کند و دست از مخالف با این نوع از طرح‌ها بردارد.

وی ادامه داد: براساس عملکرد دولت استنباط می‌شود؛ مسئولان مسائل رفاهی و معیشتی مردم را نادیده گرفته‌اند و انگیزه‌ای برای کمک به قشر کم درآمد ندارند البته چندین برابر شدن نرخ کالاهای اساسی ازجمله مستندات این استنباط است.

زاهدی اضافه کرد: اکنون به موجب تصویب طرح الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی دولت مکلف است، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از دارایی و اموال خود را برای تامین منابع کالا برگ بفروشد و تاکنون دولت هم ۵۰ هزار میلیارد تومان در بند (و) و ۳۰ هزار میلیارد تومان در تبصره ۵ بودجه به صورت ETF بفروش رسانده و هیچ مشکلی هم در این زمینه نداشته است.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس براساس این طرح به حدود ۴۰ میلیون نفر از اقشار کمک درآمد جامعه ماهانه مبلغ ۶۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد و به ۲۰ میلیون نفر دیگر ازجمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که می‌توانند با این اعتبار کالای اساسی تهیه کنند.  

نظر شما