شناسهٔ خبر: 165945 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بزرگترین ضعف دولت، باور نداشتن به عدم توانایی مردم در تامین کالاهای اساسی است

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مسئولان باید با مردم صادقانه و شفاف سخن بگویند و از شخصی در قامت سخنگویی دولت انتظار می‌رود که درست صحبت کند. بزرگترین ضعف دولت، باور نداشتن به عدم توانایی مردم در تامین کالاهای اساسی به دلیل سیاست‌های نادرست و بی‌تدبیری آنهاست.

به گزارش «نماینده»، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، با اشاره به تصویب طرح الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی در جلسه امروز مجلس گفت: از اظهارات دروغ یک شخص رسمی در قامت سخنگوی دولت تعجب کردم و این موضوع در کشور بسیار عجیب بود. 

نماینده سبزوار در مجلس تصریح کرد: ربیعی در اظهارات روز گذشته خود درباره این طرح ادعا کرد، مجلس می‌خواهد از حقوق بازنشستگان کسر کرده و یا پولی را که دولت برای همسان‌سازی حقوق‌ها به حساب بازنشستگان واریز کرده را پس گرفته و این طرح را اجرا کند، در صورتی که ردیف‌های مختلف و متعددی مورد بحث قرار گرفت و تنها یکی از ردیف‌ها مربوط به بازنشستگان بود.

وی ضمن تاکید براینکه باید با مردم صادقانه و شفاف سخن گفت، افزود: در این راستا از شخصی در قامت سخنگویی دولت که مسئول اطلاع‌رسانی در قوه مجریه است، انتظار می‌رود درست صحبت کند. متاسفانه بزرگترین ضعف دولت آن است که هنوز باور ندارد، عده‌ای از مردم به دلیل سیاست‌های نادرست و بی‌تدبیری آنها در بحث تامین کالاهای اساسی آسیب دیده و دیگر توانایی خرید ندارند.

محبی‌نجم‌آبادی بیان کرد: مجلس تنها با تصویب طرح الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی خواهان مجاب کردن دولت برای برداشت از ردیف‌های موجود برای حل مشکل مردم است، دولت ثروت‌های بیکرانی دارد و می‌تواند با وجود روش‌های اجرای تعیین شده و اختیاراتی که به آن محول شده، مشکلات مردم را حل کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: هدف مجلس از تصویب این طرح با رای بالا بیدار کردن دولت از خواب گران بود، گویا ربیعی هنوز پیام ملت را نگرفته و نمی‌داند در کشور چه مشکلاتی به دلیل بی‌تدبیری‌ آنها ایجاد شده و اکنون نمایندگان به دلیل ارتباط مستقیم با مردم در حال تلاشند تا گوشه ای از مشکلات کشور را حل کنند. 

نمانده مردم سبزوار در مجلس گفت: صداقت نمایندگان اینجا نمایان می‌شود، تاکنون دولت هر لایحه‌ای را که به نفع مردم به مجلس  ارسال کرده را تصویب کرده است و آقای ربیعی باید پاسخ دهد، کدام لایحه حامی منافع مردم را در اختیار نمایندگان قرار داده و تایید نشده است.

نظر شما