شناسهٔ خبر: 165929 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کاهش هزینه‌های شهر از اقدامات اصلی شورای شهر تهران است

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، گفت: کاهش هزینه‌های شهر یکی از اقدامات اصلی شورای شهر تهران است و این نهاد در امر شهروندمداری نظارت داشته است.

به گزارش «نماینده»،محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران دقایقی پیش در برنامه تلویزیونی «چاپ اول» شبکه خبر با اشاره به آخرین عملکرد شورای شهر تهران اظهار کرد: شورا در امر تقنینی فعالیت زیادی داشته است؛ ما بیش از ۴۵ جلسه رسمی داشتیم؛ طرح‌های ارائه شده به کمیسیون ها  ۱۲۸ طرح بوده است و  همچنین ۱۴۳ لایحه از سوی  شهرداری به شورا ارائه شده است. در طول سه سال نزدیک به ۱۰۰۰ تذکر اعضای شورای شهر به عملکرد شهرداری در بخش‌های مختلف دادند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه کاهش هزینه‌های شهر یکی از اقدامات اصلی شورای شهر تهران به شمار می‌رود، ادامه داد: در بعد شفافیت فعالیت خوبی را آغاز کردیم؛ کمیته شفاف سازی با همکاری کمیسیون‌های دیگر فعالیت می‌کند، در زمینه محیط زیست نیز فعالیت خوبی در باغات انجام می‌شود و سعی ما بر نظارت بوده و در امر شهروند مداری نیز نظارت داشتیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه مهمترین نقد به ما این است که در شورا نمی‌توانیم به صورت دقیق مصوبات را اجرایی کنیم، ادامه داد: کمیسیون نامگذاری هم فعالیت‌های مربوط به خود را انجام می‌دهد؛ حواشی موجود درباره نامگذاری‌ها بیشتر جنبه تخریبی دارد؛ اولویت اول در پایتخت آلودگی هوا است، مسئله آلودگی هوا و ترافیک تبدیل به مشکل هفت خوان شده است. مصرف سوخت فسیلی در کشور ما چند برابر کشورهای دیگر است، آلودگی باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود، البته باید گفت که طی ۱۰ سال اخیر دولت اتوبوسی به کلانشهرها تزریق نکرده است.

وی با اشاره به اینکه ما خواهان اجرای مصوبه دولت در مورد تأمین ۱۹ هزار اتوبوس برای کلانشهرها هستیم، بیان کرد: در طرح ترافیک دخالت مستقیمی نداریم؛ متأسفانه ما از کرونا عقب افتادیم و بعد از اثرات کرونا تصمیم می‌گیریم. پینشهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران نظر اعضای شورا شهر بود، ما آمار بهشت زهرا (س) را در اختیار داشتیم و هنوز هم در مورد کرونا با تأخیر تصمیم می‌گیریم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به رابطه خود با شهردار تهران گفت: رابطه ما با آقای حناچی بسیار خوب است، هفته‌ای ۲ بار با ایشان ملاقات می‌کنیم، جا دارد که درگذشت خواهر شهردار تهران به علت ابتلا به ویروس کرونا را تسلیت بگویم.

نظر شما