شناسهٔ خبر: 165927 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تولید مسکن استیجاری نتیجه‌بخش نیست

مسکن مهر عضو کمیسیون عمران مجلس: در شرایط کنونی دولت قیمت بازار مسکن را مدیریت نمی کند، بلکه دلالان این موضوع را در دست گرفته اند

به گزارش «نماینده»، علی آذری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران برای تولید مسکن استیجاری، گفت: در شرایط کنونی بازار اجاره مسکن در کشور به صورت سنتی مدیریت می شود، به کارگیری راه کارهای جدید برای تولید مسکن اجاره ای نیازمند برنامه ریزی دقیق و توجه به برخی شاخص های اقتصادی و مدیریتی است، به نظر من تولید مسکن استیجاری توسط شهرداری ها و دولت نتیجه بخش نخواهد بود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای طرح های حمایتی و اقتصادی در سال های اخیر نشان داد که کشور اطلاعات دقیقی و جامعی از میزان نیازمندان ندارد، حال چگونه دولت می خواهد خانوارهای نیازمند را شناسایی و مسکن های تولیدی را به آن ها اجاره دهد. بنابر این دولت پیش از این اقدامات باید سیستم کلانی را برای شناسایی نیازمندان طراحی کند.

مردم با طرح تولید مسکن اجاره ای همکاری نخواهد کرد

وی گفت: یکی از مسائل و موانع در اجرای طرح مسکن استیجاری و فقدان اطلاعات جامع از نیازمندان، بی اعتمادی مردم به سیستم های مذکور است، در چند ماه اخیر در اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، شاهد هستیم که مردم به دلیل همین بی اعتمادی، از درج اطلاعات خود در سامانه املاک و اسکان اجتناب کرده اند. از این رو به نظر من مردم با مسکن اجاره ای نیز همکاری نخواهد کرد.

بازار اجاره مسکن درگیر نگاه سوداگرایانه و سرمایه ای است

آذری ادامه داد: به نظر من دولت به جای تولید مسکن استیجاری و هزینه کرد اعتبارات کلان، باید بازار اجاره مسکن را از دست دلالان و نگاه سرمایه ای بیرون بکشد، در شرایط کنونی بازار اجاره مسکن درگیر نگاه سوداگرایانه و سرمایه ای است.

برای بهبود بازار اجاره مسکن، سیستم بنگاه داری و مشاوران املاک باید اصلاح شود

وی با بیان اینکه برای بهبود بازار اجاره مسکن، سیستم بنگاه داری و مشاوران املاک باید اصلاح شود، افزود: در شرایط کنونی دولت قیمت بازار مسکن را مدیریت نمی کند، بلکه دلالان این موضوع را در دست گرفته اند، مشکل فعلی مستأجران افزایش چشمگیر و سریالی قیمت ها  است، حال اگر بتوان زمینه ها و دلایل موجود برای افزایش قیمت و بروز تلاطم در بازار را حذف کرد، می توان با وضعیت فعلی نیز مشکلات مستأجران را رفع کرد.

نظر شما