شناسهٔ خبر: 165866 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عدم شفافیت بازار سرمایه، عامل متضرر شدن سهامداران است

بورس عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از عدم شفافیت بازار سرمایه انتقاد کرد و خواستار تهیه گزارشی کلی تر از وضعیت بازارهای اقتصادی کشور شد.

به گزارش «نماینده» سید کاظم دلخوش در نشست علنی امروز (دوشنبه ۵ آبان) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درخصوص بررسی وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اورق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: با وجود همه زحمت هایی که کشیده شده است، نقایصی در گزارش کمیسیون و عملکرد دولت در زمینه بازار سهام وجود دارد. این بازار عمر کوتاهی دارد و در دوره کوتاه بورس با تعجیل دستگاه های ذی ربط باعث شد بیش از حد پول وارد بورس شود و شاهد نابسامانی ها باشیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه نباید وضعیت بازار بورس را مستقل از سایر بازارها بررسی کرد، از کمیسیون اقتصادی خواست گزارشی با استناد به سایر بازارها تهیه کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت از وضعیت بازار سرمایه استفاده نکرد، در بازار سرمایه باید شرکت های جدید پذیرفته شود، اما حداکثر معاملات دست ۲ سهام موجود در این بازار رقم خورد که یکی از مشکلات بازار سرمایه همین امر بود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ورود ۱۳ هزار میلیارد سهام عدالت به بازار بورس، باعث ایجاد تشکیک در این بازار شد که باید مشکلات آن دقیق مورد بررسی قرار گیرد، از این رو از کمیسیون اقتصادی می خواهم فراتر از بازار سرمایه، فضای اقتصادی کشور را بررسی کند، چرا که عدم شفافیت در بورس سرنوشت ما را به اینجا رساند که هر روز شاهد متضرر شدن سهامداران بازار بورس باشیم.

نظر شما