شناسهٔ خبر: 165846 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مرتبط کردن اقتصاد کشور با انتخابات آمریکا ناشی از ضعف در تحلیل است

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس گفت:‌ مرتبط کردن و منوط کردن بهبود وضعیت اقتصادی کشور به انتخابات آمریکا ناشی از خوش خیالی و دلدادگی برخی‌ها به غرب است.

به گزارش «نماینده»،غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره مرتبط کردن اقتصاد کشور و منوط کردن بهبود آن به نتایج انتخابات آمریکا گفت: منوط کردن بهبود وضعیت اقتصادی کشور به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ناشی از ضعف در تحلیل و خوش‌خیالی برخی افراد است.

وی افزود: برخی‌ها هم که عینک خوش بینی به غرب را به چشم زده نمی‌خواهند تجربه تاریخی کشور خودمان با آمریکا را ببینند و در واقع دلداده غرب شده‌اند و مشکل اصلی در اندیشه‌های آنهاست.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما فقط به تاریخ روابط آمریکا با کشور خودمان آن هم تنها در 40 سال پس از پیروزی انقلاب نگاه کنیم، می‌بینیم طبق فرمایش امام رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است و همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند؛ آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

منتظری خاطرنشان کرد: راهبرد آمریکا با محوریت لابی صهیونیست مشخص شده و ماهیت این کشور یک ماهیت استکباری است و راهبرد یک کشور مستکبر کسب منافع بیشتر است و بر همین اساس برای کسب منافع بیشتر گاهی پرچم صلح را بالا می‌برند و گاهی هم آتش جنگ برمی‌افروزند.

وی افزود: رؤسای جمهور در آمریکا به مثابه مهره‌های شطرنج هستند که تنها تغییر تاکتیکی در اجرای سیاست راهبردی آمریکا جزو محدوده عملکرد آنهاست و همانطور که گفتم راهبرد برایشان مشخص شده و با تغییر رؤسای جمهور در این کشور تنها تاکتیک‌ها تغییر می‌کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر تنها به تجربه تاریخی کشور خودمان با آمریکا توجه کنیم به خوبی این موضوع را درمی‌یابیم که آمریکا ماهیتاً یک کشور استکباری بوده و به دنبال کسب منافع بیشتر است.

نظر شما