شناسهٔ خبر: 165838 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فرودگاه امام‌خمینی مسافرانی که نتیجه تست کرونا را به همراه نداشته باشند را نمی‌پذیرد

فرودگاه امام خمینی 43 شاخص کل بورس تهران از ابتدای زمان معاملات امروز با کاهش مواجه شده و در نهایت یک کانال کوتاه مدت دیگر نیز در معاملات امروز شکسته شد.

به گزارش «نماینده»، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها تحت تاثیر انتشار اطلاعات شرکت های بورسی در سامانه کدال، نوسان نرخ ارز و رفتار هیجانی سهامداران حقیقی و نوسان گیری شرکت های حقوقی قرار دارد، امروز هم با کاهشی 38 هزار واحدی تا رقم یک میلیون و 374 هزار و 48 واحد رسید.

شاخص کل بورس با معیار هم وزن نیز امروز 4762 واحد افت کرد و به رقم 389 هزار و 118 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران با کاهشی 150 هزار واحدی به بیش از 5 میلیون و 367 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین ارزش معاملات امروز فرابورس 12.5 هزار میلیارد بود که مجموع ارزش معاملات بورس اوراق و فرابورس ایران امروز بیش از 16 هزار و 300 میلیارد تومان رسید.

روند شاخص کل بورس طی روز 99.8.3

امروز شاخص‌ کل بورس کاهش 2.71 درصدی، کاهش هم وزن بورس کاهش 1.21 درصدی را تجربه کردند.

روند شاخص هموزن بورس طی روز 99.8.3

شاخص آزاد شناور 2.67 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 3.56 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.62 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان با 3223 واحد کاهش، نماد ملی صنایع مس ایران با  2889 واحد کاهش، نماد پالایش نفت اصفهان با 1708 واحد کاهش، نماد نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با 1683 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص بورس را داشته اند.

نمادهای پربیننده و مورد اقبال معامله‌گران در بورس شامل ایران خودرو، بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی‌مس ایران و پالایش نفت اصفهان بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات 294 واحد کاهش یافته و به رقم 16 هزار و 675 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 173 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، گروه مالی سپهر صادرات، بیشترین اثر منفی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، صباتامین، پتروشیمی ارومیه، سیمان لار سبزوار و سرمایه‌گذاری پویا بوده‌اند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه 60 درصد از پورتفوی سهام عالت قابل فروش شده و تقاضا برای فروش سهام عدالت افزایش یافته است این عمل هم از موارد دلیل ریزش شاخص بورس است گرچه کارشناسان توصیه می‌کنند سهام عدالت دارای پورتفوی ارزشمندی است و سهامداران باید آن را نگه دارند؛ اما برخی سهامداران نیاز فوری را دلیل فروش 60 درصد از سهام عدالت خود عنوان می‌کنند.

از طرفی ریزش پیاپی شاخص بورس تهران در سه ماه گذشته و ماه جاری باعث خروج برخی از سرمایه افراد حقیقی از بورس شده و برخی نیز سهام خود را با ضرر به فروش می‌رسانند در حالی که کارشناسان همواره تاکید می‌کنند، در خرید و فروش سهام عجله نکنید و سهام ارزنده خود را همراه با ضرر نفروشید، بلکه صبر کنید تا سهام به سوددهی برسد، آنگاه به فروش برسانید.

نظر شما