شناسهٔ خبر: 165792 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ذاکر: وضعیت امروز کشور عمدتاً نتیجه رویکرد وابستگی دولت به خارج است

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس گفت: وضعیت امروز کشور عمدتاً نتیجه رویکرد وابستگی دولت به خارج است که این رویکرد برخلاف اراده ملت و برخلاف میثاق ملی ما «قانون اساسی» است.

 به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت گفت: مشکلات اقتصادی امروز کشور ۱۰ درصد ناشی از تحریم و ۹۰ درصد ناشی از عملکرد دولت است.

وی افزود: درست است که ما با تحریم‌ها و مشکلاتی در بحث فروش نفت و انتقال پول و... مواجه‌ایم اما این ۱۰ درصد مشکل است و ۹۰ درصد مشکل رویکرد وابستگی دولت به خارج و نگاه آن به دست‌های بیگانگان است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رویکرد وابستگی دولت به خارج برخلاف ارائه ملت و برخلاف میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی است که بر استقلال سیاسی و اقتصادی کشور در اصل دوم آن تأکید شده است.

ذاکر خاطرنشان کرد: درست است که مردم و دلسوزان انقلاب اجازه نمی‌دهند که این رویکرد وابستگی کشور را از مسیر اصلی خود خارج کند اما به هر حال آسیب‌ها و لطمات اقتصادی و معیشتی آن جبران‌ناپذیر است.

وی افزود: متأسفانه حرکت و اقدام خاصی را از سوی دولت و رئیس جمهور برای حل مشکلات نمی‌بینیم؛ اگر مسئولی تلاش داشته باشد و حتی نتواند مشکلی را حل کند وقتی مردم ببینند تلاش دارد برای کار وی ارزش قائل می‌شوند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نباید در سال پایانی تفکر دولت این باشد که خوب ما که سال آخرمان است پس هرچه اتفاق می‌افتد به ما ربطی ندارد.

نظر شما