شناسهٔ خبر: 165702 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لایحه قانون چک مسیر انحرافی دولت برای اصلاح اقتصاد کشور است

علیپور نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس با اشاره به لایحه دو فوریتی اصلاح قانون چک،‌گفت: این موضوع مسیر انحرافی دولت برای اصلاح اقتصاد کشور است که باید جلوی آن ایستادگی کرد. این در حالی است که ما در بازار شاهد قیمت‌های ساعتی اجناس و کالاها هستیم.

به گزارش «نماینده» محمدرضا دشتی‌اردکانی نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ مهر) و در جریان بررسی دو فوریت لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۱۴) قانون صدور چک با موضوع ممنوعیت انتقال چک‌های تضمینی در موافقت با دو فوریت این لایحه اظهار داشت: لازم است در شرایط فعلی دولت لایحه صدور چک را به مجلس بدهد هر چند ما معتقدیم چیزی که می‌تواند قیمت از را کنترل کند چکهای بانکی و مقصد چک‌هاست زیرا این کار موجب ثبات اقتصادی و اجرای بهتر سیاست‌های پولی و بانکی خواهد شد.

وی افزود:‌مدیریت مالی کشور با تمدید لایحه دولت درباره قانون چک امکان پذیر است لذا نمایندگان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در ادامه نشست کمال علیپور خنکداری نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با  دو فوریت لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۱۴) قانون صدور چک با موضوع ممنوعیت انتقال چک‌های تضمینی اظهار داشت: امروز مشکل کشور و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم به چک ارتباطی ندارد بلکه به موضوعاتی مربوط است که  دولت ورود پیدا نمی‌کند.  

وی افزود: دولت تعزیرات را رها کرده و هر روز شاهد قیمت‌های ساعتی اجناس و کالاها هستیم.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت:‌ من و شما درباره بورس ورود پیدا نمی‌کنیم.

علیپور خنکداری گفت:‌آیا چک که به عنوان اوراق بهادار در بازار دست به دست می‌شود مهمتر است یا موضوع نظارت بر بازار؟  

وی گفت:‌کجای صدور چک در وجه حامل یا صدور چک به نام اشخاص معنایش پولشویی است؟ این در حالی است که قبلا چک دست به دست می‌شد و در بازار مشکلی نداشتیم.  

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس تصریح کرد:‌وقتی دولت به حوزه چک و قوانین آن ورود کرده مشکل در بازار و اوراق بهادار ایجاد شده است و بانک‌ها هزاران مدرک از دو طرف می‌گیرند.

علیپور خنکداری گفت:‌مجلس نباید در جو دولت قرار گیرد این در حالی است که در طول دو هفته گذشته امکان حضور بین مردم را به دلیل گلایه‌های اقتصادی آنها نداشتیم و بهتر است به این موضوعات رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد:‌موضوع چک مسیر انحرافی دولت برای اصلاح اقتصاد کشور است و باید مجلس جلوی آن ایستادگی کند.

نظر شما