شناسهٔ خبر: 165701 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گره زدن مشکلات کشور به مسائل خارجی حمله به خودکفایی است

بسطامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تحریم‌ها راه اقتصاد کشور را ناهموار کرده است، گفت: با این حال گره زدن تمام مشکلات کشور به مسائل خارجی حمله به خودکفایی و غیرت جوانان با انگیزه است.

به گزارش «نماینده» علی اکبر بسطامی در صحن علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۷ مهرماه) در نطق میان دستور خود با اشاره به منشور مدیریتی و حاکمیتی رهبر فرزانه انقلاب از مجلس یازدهم به عنوان مجلس امید و انتظار، گفت: باید مسیر درستی برای این موضوع طراحی شود و باید پرسید آیا بعد از گذشت ۴ ماه از عمر مجلس اهداف مبتنی بر مطالبه عامه مردم، تشکیل کارگروه نظارت موثر محقق شده است؟ مبادا اکنون که بر صندلی های سبز بهارستان تکیه زده ایم فراموش کنیم که این سبزی حاصل سرخی خون شهیدان است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی همچنین بعد از تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول، ماه ولادت پیامبر اسلام(ص)، آینه وحدت و برادری است؛ بسترسازی سران برخی کشورهای منطقه برای همسویی با رژیم غاصب صهیونیستی مغایر مشی و تعالیم پیامبر صلح و مهربانی بوده که امیدواریم همه مسلمانان حول کلمه الله و سیره رسول الله(ص) گرد هم آمده و  مقابل کید دشمنان و معاندان بایستند و متحد شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز اقتصاد کشور بیمار است اما لاعلاج نیست، عنوان کرد: هرچند تحریم های ظالمانه دولت جنایتکار آمریکا تا حدودی راه را ناهموار کرده اما گره زدن تمام مشکلات کشور به مسائل خارجی و روابط بین المللی، حمله به خودکفایی و غیرت جوانانی است که سرشار از انگیزه و سازندگی هستند.

بسطامی در ادامه با بیان اینکه امروز به هر بخش اقتصادی کشور که نگاه می کنیم شاهد هرج و مرج و بی نظمی، آشفتگی و سوءمدیریت و رهاشدگی هستیم، عنوان کرد: نگاه اجمالی به حوزه خودرو، مسکن، طلا، گرانی، فقر و معیشت مردم و تورم لجام گسیخته این ادعا را اثبات می کند؛ نتیجه آن پدیده بی دولتی است یعنی دولتی که بتواند روابط بین همه عناصر موثر در کشور را سامان دهد نداریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه آمارهای ارائه شده در حوزه تورم، بیکاری، معیشت و اشتغال از سوی مسئولان با ادراک واقعی مردم همخوانی ندارد، اظهار داشت: دولتمردان باید شهامت مسئولیت پیدایش نارضایتی مردم و عذرخواهی از ملت نجیب ایران را داشته باشند البته اقدام موثر و کارساز ریاست قوه قضائیه در سراسر کشور قابل تقدیر است.

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه گفت: ایلام سرزمین آلام است و دردهای خرد و کلان آن حاصل بی تدبیری است و سود منابع خدادای نفت و گاز به کام دیگران است و دود آن نصیب چشمان مردم مرزداری است که مشام آنها ۸ سال از بوی باروت پر بود تا منابع کشور را حفظ کنند اما امروز از نعمت خدادادی بی بهره هستند.

بسطامی در تذکری خطاب به وزیر نفت و کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: باید به مطالبه به حق مردم در خصوص تشکیل مدیریت نفت و گاز استان ایلام به صورت مستقل توجه شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان ایلام ادامه داد: جانفشانی عرصه سلامت و جبهه مقابله با کرونا بر کسی پوشیده نیست از این رو مراتب قدردانی خود را از آنها اعلام می کنم؛ زیرساخت های بهداشت و درمان استان ایلام متناسب با تقاضای مردم نبوده و مراجعه بیماران استان به پایتخت و استان های همجوار رنجی مضاعف تر از بیماری بر آنها تحمیل می کند که از وزیر بهداشت می خواهم نسبت به احداث بیمارستانی در منطقه اقدام کند.

وی سطح توسعه نیافتگی ایلام با وجود همه ذخایر خدادادی قابل قبول نبوده و مسئولان باید توجه کنند. به عنوان عضو ناظر بر شورای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار کشور از رئیس جمهور و اعضای این شورا به خصوص صداوسیما می خواهم ایثار و جانفشانی دوران دفاع مقدس در جغرافیای ایلام را با زبان هنر به دیگر هموطنان معرفی کنند.

بسطامی در ادامه با اشاره به وضعیت راه های استان گفت: شرایط ایلام مناسب نیست و باید هرچه سریع تر وزارت راه و شهرسازی به آن رسیدگی کند.

وی افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی، بالا بودن خانوارهای تحت پوشش سازمان های حمایتی و وجود فقر و طلاق در ایلام قابل قبول نبوده و زنگ خطر آینده جوانان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای ایلام فاقد آب آشامیدنی است در حالی که همه منابع در آن وجود دارد.

نظر شما