شناسهٔ خبر: 165694 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بدری: دولت درباره کنترل قیمت کالاها انفعالی عمل می‌کند

بدری نماینده اردبیل در مجلس با بیان اینکه دولت بازار و قیمت‌ها را به حال خود رها کرده و انفعالی عمل می‌کند گفت: بانک مرکزی باید لوایح دو فوریتی برای کنترل قیمت ارز به مجلس بیاورد نه اصلاح قانون صدور چک.

به گزارش «نماینده» صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ مهر) و در جریان بررسی دو فوریت لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۱۴) قانون صدور چک با موضوع ممنوعیت انتقال چک‌های تضمینی در مخالفت با دو فوریت این لایحه اظهار داشت:‌ با توجه به ضرورت طرح‌ها و لوایح دو فوریتی که در ماده ۱۵۶ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس آمده است، این موضوعات زمانی قابل بررسی است که ضرورت جلوگیری از خسارات فوری و فوت فرصت وجود داشته باشد.

وی افزود:‌ما موضوعات و بحث‌های متعددی داریم که دولت باید برای رفع مشکل آنها لوایح دو فوریتی و سه فوریتی بیاورد.

نماینده اردبیل در مجلس گفت:ما شاهد قیمت‌های سرسام‌آور و افزایش ساعتی قیمت اجناس و کالاهادر بازار هستیم ضمن اینکه قیمت نهاده‌های دامی و کشاورزی روز به روز گرانتر می‌شود این درحالی است که کارگران، معلمان و بیکاران باید هر روز اجناس و کالاهای خود را با چند برابر قیمت روز گذشته تامین کنند.  

بدری با بیان اینکه قیمت پایه اقلام داخلی افزایش چشمگیری یافته است، گفت:‌فولاد و میلگرد به کیلویی ۱۵ هزار تومان رسیده و دولت باید لوایح دو فوریتی برای آن به مجلس بدهد نه لایحه دو فوریتی با موضوع چک.

وی افزود: دولت باید برای تامین مواد ضروری و جدی خانوارها لایحه دوفوریتی به مجلس بدهد این در حالی است که به نظر می‌رسد دولت بازار و قیمت‌های آن را به حال خود رها کرد و انفعالی عمل می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:‌چرا رئیس بانک مرکزی برای موضوع ارزش و کنترل قیمت آن لوایح دوفوریتی به مجلس نمی‌آورد ولی برای موضوع چک لایحه دو فوریتی می‌آورد در حالی که بررسی این موضوع  کاملا عادی است.

بدری در پایان گفت: این لایحه باید به صورت عادی به مجلس و کمیسیون‌ها بیاید تا نمایندگان پیشنهادات خود را در این باره مطرح کنند.

نظر شما