شناسهٔ خبر: 165687 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کنترل قیمت مسکن با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی

مسکن عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه در فضای موجود کشور و ضعف درآمدی دولت یکی از راهبردهای اساسی بوده و تأثیر جدی در کنترل روند افزایشی قیمت مسکن خواهد داشت.

به گزارش «نماینده»، عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس،  با اشاره به روند اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه توسط سازمان امور مالیاتی،  گفت: دستگاه های اجرایی هنوز نتوانسته اند به اهداف مدنظر برای اخذ مالیات از خانه های خالی دست پیدا کنند، اما قطعا اقدام عملیاتی در این حوزه در فضای موجود امکان پذیر است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی هم قیمت مسکن افزایش چشمگیری پیدا کرده و هم اینکه دولت با کمبود منابع اعتباری و بودجه رو به رو است، از این رو می توان از ظرفیت پایه های جدید مالیاتی برای جبران کسری بودجه استفاده کرد.

وی ادامه داد: اقدام اخیر مجلس در تشدید قانون اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه، اقدامی عقلانی و مبتنی بر واقعیت های اقتصادی کشور است، از این رو تصویب و تعیین تکلیف نهایی این موضوع، در ساماندهی بخشی از بازار مسکن اثرگذار خواهد بود.

اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه یکی از راهبردهای اساسی کشور است

نجف زاده تصریح کرد: اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه در فضای موجود کشور و ضعف درآمدی دولت یکی از راهبردهای اساسی بوده و تأثیر جدی در کنترل روند قیمت مسکن خواهد داشت.

تحریک بازار ساخت و ساز با اخذ مالیات از خانه های خالی

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی از اثرات اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه تحریک بازار ساخت و ساز است، با اجرای این قانون، سرمایه گذاران ترغیب خواهند شد که سرمایه های خود را از حالت مسکن های خالی خارج کرده و در بازار تولید مسکن مشارکت کنند.

نظر شما