شناسهٔ خبر: 165678 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قاره سبز در مواجه با برجام دنباله‌رو سیاست‌های کاخ سفید است

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: اروپا با عمل نکردن به تعهداتش در برجام نشان داد دنباله رو سیاست های آمریکا است.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا خطاب به اروپایی ها برای همراهی در اعمال فشار علیه ایران، گفت: تاریخ در خصوص رفتارهای خلاف مقررات بین المللی ایالات متحده خصوصا برجام قضاوت خواهد کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه مشاهده می شود کشورهای دنیا به دلیل سوابق بدعهدی آمریکا حاضر به مذاکره با این کشور نیستند؛ به عنوان مثال کره شمالی با بررسی روند رفتار کاخ سفید در این توافقنامه حاضر به گفتگو با ترامپ نشد که نشان دهنده بی اعتمادی به این کشور است.

وی ادامه داد: دولت ایالات متحده تصور می کند با خروج از برجام به منافع بیشتری رسیده در حالی که امروزه به طور واضح می توان دریافت خروج یکجانبه کاخ سفید از برنامه جامع اقدام مشترک به ضررش تمام شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که اروپایی ها نیز با عمل نکردن به تعهداتشان در برجام و کمک نکردن به خنثی سازی تحریم ها، نشان دادند که دنباله رو سیاست های آمریکا هستند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تصمیمات ایران نسبت به برجام بر اساس منافع ملی خواهد بود لذا بهتر است اروپایی ها به تعهدات برجامی خود عمل کنند.

به گزارش «نماینده»، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی پیامی توییتری مدعی شد که برجام به تاریخ پیوسته است و از سایر کشورهای اروپایی خواست تا به اعمال فشار علیه ایران بپردازند.

وی در پیام خود نوشت: گفته می شود ذخیره اورانیوم ایران بیش از ده برابر حد مجاز تعیین شده در توافق هسته‌ای است. آلمان، فرانسه، انگلیس و سایر کشورها باید از خواب بیدار شوند و این واقعیت را بپذیرند که توافق هسته ای به تاریخ پیوسته است کشورها باید در اعمال تحریم‌های شدید به ما بپیوندند.

نظر شما