شناسهٔ خبر: 165677 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شاهد قدرت گرفتن چندجانبه گرایی در عرصه نظام بین الملل هستیم

حسینی کیا عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اعتقاد دارد امروزه روند موازنه قدرت تغییر کرده و شاهد افول جایگاه ایالات متحده در عرصه بین الملل هستیم لذا دنیا به سمت چندجانبه گرایی حرکت کرده است.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به اهمیت چندجانبه گرایی برای حل مشکلات کنونی دنیا، گفت: آمریکایی ها طی ده های گذشته همواره تلاش کردند خود را ابرقدرت دنیا معرفی کنند از این رو کشورهای دنیا را مورد تهدید و ارعاب قرار دادند.

نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که امروزه روند موازنه قدرت تغییر کرده و شاهد افول جایگاه ایالات متحده در عرصه بین الملل هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که کشورهای دنیا نسبت به تحریم های آمریکا علیه کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داده و حتی آن را محکوم می کنند که بیانگر افول یکجانبه گرایی و حرکت دنیا به سمت چندجانبه گرایی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد آمریکایی ها وقتی مشاهده کردند نمی توانند منافعشان در پیمان های بین المللی را تامین کنند اقدام به خروج یکجانبه از این معاهده ها کردند که این موضوع نیز نشان دهنده افول یکجانبه گرایی در دنیا است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با ایفای نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابل زیاده خواهی های کاخ سفید، دیگر کشورها نیز متوجه شدند آمریکایی ها دیگر تصمیم گیر نهایی در نظام بین الملل نیستند از این رو مولفه چندجانبه گرایی قدرت بیشتری یافته است. /

نظر شما