شناسهٔ خبر: 165674 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اتحادیه اروپا چهره مستقلی ندارد/ کاخ سفید درصدد سوءاستفاده از درهم ریختگی سیاسی قاره سبز است

مقتدایی43 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اتحادیه اروپا چهره مستقلی ندارد و در توافقنامه برجام نتوانست تعهدات حقوقی اش را عملیاتی کند.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی خوراسگانی با اشاره سفر نماینده ویژه آمریکا برای رایزنی علیه ایران به آلمان، گفت: اروپایی ها همواره اعلام کردند خط مشی مستقل از قدرت های بزرگ خواهند داشت اما در واقعیت خلاف این رویه عمل کرده اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی اتحادیه اروپا دارای بلوک بندی های سیاسی درهم ریخته و از هم گسیخته ای دارد که ایالات متحده نیز از این موقعیت بهره می برد.

وی ادامه داد: در واقع اتحادیه اروپا چهره مستقلی ندارد و در توافقنامه برجام نتوانست تعهدات حقوقی اش را عملیاتی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اروپایی ها قابل اعتماد نیستند، کما اینکه آمریکایی ها نیز هیچ برای منافع ملی کشورمان قدمی برنداشته اند.

مقتدایی ادامه داد: هم اکنون شاهد اعلام تحریم های جدیدی علیه کشورمان هستیم اما باید اذعان کرد این تحریم ها به نوعی مجازات برای بانک های اروپایی است که قصد انجام مراودات اندک با بانک های تخصصی کشورمان داشتند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین نماینده ویژه آمریکا با سفر به اروپا تلاش می کند به افکار عمومی دنیا بگوید سیاست هایشان علیه ایران جدی است و همه باید با آنها همراه شوند.

به گزارش  «نماینده»، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در ادامه تلاش برای متقاعد کردن متحدان اروپایی به پیروی از مواضع واشنگتن علیه رفع تحریم تسلیحاتی و برنامه هسته‌ای ایران، به آلمان سفر کرد. /

نظر شما