شناسهٔ خبر: 165665 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انحصار دولت در صادرات برق شکسته شود/بخش خصوصی راغب و پر توان

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، معتقد است در شرایطی که کشور نیازمند منابع ارزی است انحصاری کردن صادرات برق توسط دولت آن هم در شرایط جنگ اقتصادی صلاح نیست.

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی نیاسر در رابطه با وضعیت صادرات برق و موانع و مشکلات پیش روی این مهم، گفت: دولت باید در سیاست‌های تولید و صادرات برق تجدیدنظر کند چراکه بخش خصوصی راغب به سرمایه‌گذاری، احداث نیروگاه و پرداخت هزینه‌های انتقال در داخل شبکه ایران است بنابراین اگر بتوانند مجوزهای صادارت برق را دریافت کنند در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای -که دولت نتوانسته ورود کند- به دستاوردهای خوبی خواهند رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که کشور نیازمند منابع ارزی است انحصاری کردن صادرات برق توسط دولت آن هم در شرایط جنگ اقتصادی صلاح نیست چراکه یکی از سیاست‌های کمک‌کننده به توسعه روابط اقتصادی به‌ویژه با کشورهای همسایه، دادن اجازه صادرات برق به بخش خصوصی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حالی دولت خود را متولی صادرات برق می‌داند که باید این رویکرد تغییر کرده و این انحصار شکسته شود و از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کند چراکه ظرفیت دولت برای صادرات محدود است لذا باید با رعایت شرایط و ضوابط اجازه صادرات را به بخش خصوصی داد.  

نظر شما