شناسهٔ خبر: 165655 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شفافیت آرا نظارت عمومی بر نمایندگان است

کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس معتقد است که شفافیت آرای نمایندگان اعتماد عمومی را بالا می‌برد و موجب نظارت عمومی بر وکلای ملت می‌شود.

به گزارش «نماینده»،علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی قوه مقننه، گفت:با تصویب طرح شفافیت آرا نظارت دائمی از سوی مردم بر نمایندگان اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه شفافیت آرا مقدمه‌ای برای ارتقای جایگاه نمایندگان و مجلس خواهد بود، ادامه داد: مردم باید به صورت روشن بدانند وکلای که به مجلس فرستاده‌اند درباره موضوعات مختلف از جمله طرح‌ها، لوایح و سوال از وزار چه نظری داشته‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید براینکه با شفاف سازی در  آرای نمایندگان کارآمدی تخصصی و فنی نمایندگان ارتقاء می یابد، عنوان کرد:نقش مردم در در فرآیندهای تصمیم سازی در جمهوری اسلامی بسیار با اهمیت است به همین دلیل است که باید مواضع وکلای آنها در خانه ملت روشن و واضح بیان شود.

نماینده بابل در مجلس  با بیان اینکه تاثیر گذاری نمایندگان بر روند پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی اداره کشور از طریق اعمال بهینه نظارت‌ها افزایش می‌یابد، اظهار داشت: اعلام علنی آرای نمایندگان قطعاً موجب افزایش اعتماد عمومی و تعمیق پیوند مردم و مسئولان می شود.

به گزارش «نماینده»، قرار است جزئیات طرح شفافیت آراء نمایندگان پس از بررسی در کارگروه مربوطه در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی در جلسه هفته آینده این کمیسیون برای رأی‌گیری و تصویب به بحث گذاشته شود، کلیات طرح شفافیت پیش از این در کمیسیون به تصویب رسیده بود.

نظر شما