شناسهٔ خبر: 165639 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راه اندازی سامانه جامع تجارت بر کاهش قیمت ها اثرگذار است

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت، صفر تا صد فرآیند واردات شفاف شده و از احتکار جلوگیری می‌شود.

به گزارش «نماینده»، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس راه‌اندازی سامانه جامع تجارت را راه نجات  اقتصاد کشور دانست و گفت: هرچند در حال حاضر کالاهایی مانند تایر و شکر در سامانه تجارت ثبت می‌شود اما توسعه این سامانه ضرورت دارد و باید برای زنجیره تامین تمامی کالاها مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و توسعه فعالیت‌های آن جزو مطالبات وکلای مردم در خانه ملت است، افزود: یکی از مشکلات پیش روی کنترل بازار،  نبود بانک اطلاعاتی قوی درباره آمار کالاها است؛ به طور مثال نمی‌دانیم نهاده‌های دامی به چه میزان وارد شده و در حال حاضر در کدام انبارها نگه‌داری می‌شود؟ با راه اندازی این سامانه اطلاعات دقیقی از وضعیت کالاها در اختیار قرار می‌گیرد.

راه اندازی سامانه جامع تجارت بر کاهش قیمت ها اثرگذار است

 کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با سامانه جامع تجارت مشخص می‌شود کالا از کدام یک از مبادی وارد کشور شده است از سو دیگر در صورتی که فرد محموله‌ای از کالاها را دریافت کرده اما آن را به بازار عرضه نکرده باشد، نمی‌تواند کالای جدیدی دریافت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت، صفر تا صد فرآیند واردات شفاف می‌شود، ادامه داد: نه تنها ثبت کالا در این سامانه از احتکار جلوگیری می‌کند، بلکه بر کاهش قیمت کالاها نیز به دلیل حذف سوداگران اثرگذار است. /

نظر شما