شناسهٔ خبر: 165631 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مواد اولیه به دلیل اختلاف بین دو وزارتخانه در گمرکات متوقف شده است

علیرضا بیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بسیاری از مواد اولیه ما به دلیل اختلاف بین دو دستگاه دولتی در گمرکات کشور متوقف است و کارخانه‌ها به دلیل مواد اولیه نتوانستند تولید و اشتغال را حفظ کنند و نتیجه آن شرایط فعلی شده است.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس  با تاکید بر ضرورت شعار سال مبنی بر «جهش تولید»، اظهار داشت: گرانی کالا زمانی ایجاد می‌شود که تولیدات ما محدود و عرضه نیازمندی‌های مردم در حد محدودی است و در این شرایط افرادی که پول بیشتری پرداخت کنند امکان در فراهم کردن کالای مورد نظر را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اگر تولید اتفاق نیفتد ناچار به واردات خواهیم بود، تصریح کرد:  واردات نیازمند دلار است و اختصاص منابع ارزی برای تامین مایحتاج مردم سبب می شود تقاضا برای دلار بالا رفته و قیمت دلار افزایش یابد بنابراین ما هیچ راهی جز تقویت تولید نداریم اما متاسفانه برنامه‌ریزی‌هایی که دولت انجام داد در راستای تقویت تولید نبوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: اکنون بسیاری از مواد اولیه ما به دلیل اختلاف بین دو دستگاه دولتی در گمرکات کشور متوقف است و کارخانه‌ها به دلیل مواد اولیه نتوانستند تولید و اشتغال ا حفظ کنند و نتیجه آن شرایط فعلی شده است.

نظر شما