شناسهٔ خبر: 165630 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

عباس‌پور: با تصویب طرح مجلس عرضه خودرو در بورس خواهد بود

عباسپور عضو کمیسیون صنایع مجلس:عرضه خودرو فقط از طریق بورس خواهد بود که به نوعی دست دلالان از این بازار کوتاه خواهد شد و خودرو با قیمت مناسب به دست مشتری واقعی خواهد رسید.

به گزارش «نماینده»، روح الله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: اکنون نگرانی مردم در رابطه با خودرو به دو حالت بدل شده است اولین نگرانی برای قیمت آن است و دومین حالت که از قدیم هم وجود داشته است بحث کیفیت خودروهاست.

وی ادامه داد: متاسفانه قیمت خودرو در بازار تاکنون توسط دولت کنترل نشده که همین امر باعث شده است مردم نسبت به آینده این بازار نگران شوند و به نوعی خرید خودرو برای اکثر جامعه تبدیل به رویا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و به ویژه کمیسیون صنایع طرحی در رابطه با خودرو تدوین کرده است و این طرح در صحن علنی مجلس هم اعلام وصول شده است؛ اکنون درحال طی کردن مسیر رسیدگی خود در کمیسیون‌ها و مجلس است.

عباس‌پور با بیان اینکه طبق این طرح بازار خودرو به یک ساماندهی خواهد رسید، گفت: نکته‌ای که در این طرح وجود دارد این است که عرضه خودرو فقط از طریق بورس خواهد بود که به نوعی دست دلالان از این بازار کوتاه خواهد شد و خودرو با قیمت مناسب به دست مشتری واقعی خواهد رسید.

وی افزود:، اما در این رابطه بنده پیشنهادهایی به کمیسیون و طراحان این طرح داده ام که باید عرضه خودرو در بورس موقتی باشد یعنی این اقدام فقط مخصوص این شرایط اقتصادی کشور باشد و دوام آن می‌تواند مشکلاتی برای خودرو سازان و بازار این کالا ایجاد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با بیان اینکه مجلس به دولت در رابطه با بازار خودرو تذکراتی داده است، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی پیگیر سر و سامان یافتن بازار خودرو است و همچنین از دستگاه قضایی کشور نیز درخواست داریم در این امر به مجلس و دولت کمک کند تا این بازار سر و سامان یابد.

نظر شما