شناسهٔ خبر: 165616 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دانشگاه‌ها شرایط دفاع دانشجویان را تسهیل کنند

متفکر آزاد نماینده تبریز در مجلس گفت: صحبت شد تا دانشگاه‌ها شرایط دفاع دانشجویان را تسهیل کنند و به این قضیه کمک کنند و پیشنهاداتی نیز در مورد بحث مقالات دانشجویان داریم که در جلسات پیش رو با مسئولان وزارت علوم ارائه خواهیم داد.

به گزارش «نماینده»،  من موضوعی با عنوان «نیم سال تحصیلی را بدون احتساب سنوات حذف کنید» و «دریافت هزینه سنوات از دانشجویان دکترای روزانه؟» ثبت کرده بودند که این موضوع را از روح الله متفکرآزاد عضو ناظر مجلس در شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری پیگیر شدیم.

متفکرآزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در همین رابطه در تشریح  پیگیری‌های تلفنی خود با علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: گذر از شرایط سخت فعلی به لحاظ کرونایی، مالی، امکانات و انتشار مقالات و ... نباید صرفا بر روی دوش دانشجویان باشد و هزینه گذر از این شرایط را دانشجویان تحصیلات تکمیلی بدهند بلکه باید همه بدنه وزارت علوم، سیستم آموزش عالی کشور، وزارت بهداشت و ... با هم تحمل عبور از این شرایط را داشته و به هم کمک کنیم تا از این شرایط عبور کنیم.

وی افزود:‌ وزارت علوم و تحقیقات نیز آیین‌نامه‌ها و ضوابط را در اسفندماه و اردیبهشت ماه بر اساس تشخیص دانشگاه‌ها سیالیت داده و راحت کرده است و به بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی  تخفیف داده شده و برخی دانشگاه‌ها نیز هزینه سنوات را دریافت نکردند.

متفکر آزاد گفت: ما پیشنهادکردیم که در ترم فعلی هم سنوات سنگینی اختصاص ندهند و گویا مقرر شده است که دفاع از پایان نامه به جای شهریور در مهرماه انجام گیرد تا در دفاع تهسیل صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: صحبت شد تا دانشگاه‌ها شرایط دفاع دانشجویان را تسهیل کنند و به این قضیه کمک کنند و پیشنهاداتی نیز در مورد بحث مقالات دانشجویان داریم که در جلسات پیش رو با مسئولان وزارت علوم ارائه خواهیم داد.

نظر شما