شناسهٔ خبر: 165588 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بررسی مشکلات اسکله شهید بهشتی، ‌پیله‌وران و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

طاهری همزمان با نظارت میدانی رئیس مجلس از استان سیستان و بلوچستان، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن از پروژه های مختلف در شهرهای کنارک، چابهار و ایرانشهر بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات این پروژه ها را بررسی کرد

به گزارش «نماینده» مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در تشریح نظارت میدانی امروز(دوشنبه ۲۱ مهرماه) خود از مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، گفت: اقدامات و زیر ساخت‌های خوبی در جنوب استان سیستان و بلوچستان مانند تکمیل راه‌آهن و احداث فرودگاه چابهار در حال ایجاد است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه صنایع مادری همانند پتروشیمی و فولاد مکران در حال احداث است، ادامه داد: با احداث پتروشیمی و فولاد مکران منطقه‌ای همانند عسلویه به منظور صادرات احداث می‌شود که دارای شرایط بهتری نیز است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پتروشیمی مکران برای ۱۶ هزار نفر و فولاد مکران برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند، عنوان کرد: در جریان نظارت میدانی امروز بازدیدهای را از شهرک صنعتی چابهار، اسکله شهید بهشتی، شرکت شناور سازی، واحدهای فرآوری ماهی، کارخانه تولید قند و شکر، معادن ایرانشهر، کارخانه فرآوری خرما و کارخانه نوشابه سازی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه بازدید از کارخانه بافت بلوچ یکی از اهداف نظارت میدانی از جنوب استان سیستان و بلوچستان بود که آقای دکتر قالیباف نیر از این کارخانه بازدید کردند، عنوان کرد: مشکلات زیادی در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان جود دارد که قول‌های در راستای برطرف شدن آنها داده شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور کشتی‌های چینی صید ماهی به روش ترال مشکلاتی را برای صیادان ایجاد کرده است، ادامه داد: بازدیدهایی از بازارچه‌های مرزی انجام و مشکلات پیله وران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اسکله شهید بهشتی زیرساخت‌های خوبی فراهم شده و می‌تواند به بندر مهمی در زمینه صادرات و واردات تبدیل شود، گفت: متاسفانه اسکله شهید بهشنی رونق لازم را ندارد و جا دارد حمایت‌های بیشتری از این بندر داشته باشیم.

نظر شما