شناسهٔ خبر: 165587 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس‌جمهور تحرکات امیدآفرین برای رفع دغدغه‌ معیشتی مردم انجام دهد

عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس گفت: رئیس‌جمهور باید به خواسته‌های ملت در رفع دغدغه‌های معیشتی مردم توجه کند و بداند که جامعه نیازمند تحرکات امید آفرین دولت بویژه در حوزه اقتصاد است.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان با تاکید بر لزوم حمایت از اقشار ضعیف جامعه اظهار داشت: طرحی تامین کالاهای اساسی هم اکنون در دستور کار مجلس و بویژه کمیسیون برنامه و بودجه است در که در صورت تصویب، کالاهای اساسی مورد نیاز دهک‌هایی از جامعه که حدود 60 میلیون نفر هستند را در بر می‌گیرد و بر همین اساس می‌کوشیم بتوانیم نظم و نسخ بیشتری برای تأمین کالاها با قیمت مناسب برای جامعه هدف مهیا کنیم.

** تامین کالای اساسی با استفاده از ظرفیت تبصره 14 قانون بودجه 99

وی افزود: در ماده واحده طرح مذکور که هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی و همچنین در کمیسیون‌های فرعی این موضوع در حال بحث و بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت هدفمند موثر از مصرف‌کنندگان و اقشار مختلف جامعه از جمله اقشار نیازمندتر به حمایت را به عنوان تکلیف دولت در طرح مذکور آورده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت‌ منابعی که در قانون بودجه سال جاری  وجود دارد بتوانیم مشکلات مصرف‌کنندگان را حل کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا از منابع مختلف و به ویژه منابع مطرح شده در جدول تبصره 14 قانون بودجه 99 استفاده خواهیم کرد و ظرف 2 ماه از تاریخ تصویب تمهیداتی برای آنکه اقشار و دهک‌های پایین درآمدی بتوانند کالاها و اقلام مورد نیاز خود را از طریق کارت الکترونیکی که در اختیار سرپرست خانوار است تأمین کنند، در نظر گرفته‌ایم.

**رئیس‌جمهور تحرکات امید آفرین در جامعه انجام دهد 

مقتدایی افزود:معتقدیم دولت از ظرفیت تقدیم لایحه به مجلس برای رفع مشکلات کشور استفاده نکرده است بنابر این مجبور هستیم برخی خواسته‌های مردم را در قالب طرح در مجلس یازدهم به جریان بیندازیم که این موضوع نقطه ضعف برای دولت محسوب شده و در عین حال نقطه امیدی برای مجلس یازدهم است که نشان داده خود را معطل دولت نخواهد کرد.

وی گفت: رئیس‌جمهور باید به این نکته توجه کند که می‌بایست خواسته‌های ملت را مورد توجه قرار دهد این در حالی است که مردم از برخی رفتارهای دولت به ستوه آمده‌اند و بنابر این برخی از حرکات دولت و شخص رئیس‌جمهور می‌تواند امیدآفرینی در جامعه ایجاد کند.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: در کشور تفکیک قوا وجود دارد؛ دولت و فلسفه وجودی آن این است که تأمین در صورت لزوم توزیع اجناس و کالاها را سازماندهی کند اما مشکل آنجاست که دولت نتوانسته و یا نخواسته و یا به هر دلیلی اقدام مؤثری انجام نداده لذا باید از دولت بخواهیم به وظایف ذاتی خود بیش از پیش و مؤثر عمل کند.

نظر شما