شناسهٔ خبر: 165584 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نمی شود مسئولان در رفاه و آسایش باشند و از مردم انتظار تحمل داشت

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران به سختی های شعب ابیطالب اشاره کرد و با مقایسه آن با شرایط تحریم های اقتصادی ایران گفت: نمی شود مسئولان در رفاه و آسایش باشند و از مردم انتظار تحمل داشته باشیم.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود پیش از شروع جلسه دویست و چهل و دوم شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در آستانه سالروز رحلت رسول خدا (ص)  و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام قرار داریم. به سختی‌هایی که پیامبر اکرم (ص)  در شعب ابی طالب متحمل شدند، اشاره کرد و با مقایسه این شرایط با شرایط تحریم‌های اقتصادی ایران گفت: نمی‌شود مسئولان در رفاه و آسایش برخودار باشند و از مردم انتظار تحمل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار دارد و تحت شدیدترین تحریم هاست و مقایسه این شرایط با عصر پیامبر (ص)  ابراز داشت: این فشار حداکثری در دوران شعب ابیطالب رقم خورد و مسلمانان با تحمل فشار با سربلندی از تحریم‌ها خارج شدند که امیدواریم به زودی با رفتن ترامپ، این دوره هم سختی هم به گشایش برای مردم تبدیل شود.

هاشمی اظهار داشت: البته یکی از دلایل اصلی حمایت مسلمانان از پیامبر در دوران سختی‌های صدراسلام، همراهی رسول خدا (ص)  با مردم در تحمل مشکلات بود، پیامبر در شعب ابیطالب در همان شرایط دشوار مردم زندگی کرد، نمی‌شود مسئولان از رفاه و آسایش برخوردار باشند و از مردم انتظار مقاومت و تحمل سختی را داشته باشند.

رئیس شورای شهر گفت: درس بزرگ پیامبر اکرم و امام حسن و امام رضا علیهم السلام برای ما، افزایش مدارا و مهربانی با دیگران، خطاپوشی و گذشتن از آبرو و موقعیت خویش برای مصلحت جامعه وحفظ جان و نوامیس و معیشت عمومی است، تصمیماتی که پیامبر اکرم، امام حسن و امام رضا، براساس عقلانیت و مصلحت دین و مردم گرفتند، اگرچه در آن روز با طعنه‌ها و تخریب‌های گروهی از افراد تندرو و هیجانی مواجه شد اما مسیر صحیح را پیش روی جامعه باز کرد و منجر به ماندگاری راه اسلام برای قرن‌های متمادی و جوامع گوناگون گردید.
 

وی افزود: امیدواریم که این مسیر عقلانیت، میانه روی و مدارا را بتوانیم برای نسل‌های آینده باز نگه داریم.

نظر شما