شناسهٔ خبر: 165577 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برگزاری نشست‌های تدوین شاخص‌های ارزیابی بخش‌های پژوهشی و اداری در حوزه تقنین

مجلس سلسله نشست‌های تدوین شاخص‌های ارزیابی کمیسیون‌ها و معاونت‌های مجلس، مراکز تابعه و کارکنان قوه مقننه با محوریت کارآمدسازی، شفاف سازی، مردمی سازی و هوشمندسازی به منظور تعیین برترین‌های این حوزه جهت معرفی و تجلیل در جشنواره شهید مدرس در حال برگزاری است.

به گزارش  «نماینده»  سلسله نشست‌های تدوین شاخصهای ارزیابی کمیسیونها و معاونت های مجلس، مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و کارکنان زیر مجموعه این مراکز به منظور معرفی برترین‌های این حوزه این روزها به طور فشرده در حال برگزاری است.

ریاست کمیته تدوین شاخص‌های ارزیابی جشنواره شهید مدرس بر عهده دکتر عزیزنژاد مدیر واحد نظارت و ارزیابی مرکز پژوهش‌ها و از پژوهشگران باسابقه این مرکز است.

هدف از برپایی این سلسله نشست‌ها مطالعه، تدوین شاخص‌های ارزیابی نهادهای قوه مقننه و کارکنان به منظور تعیین برترین‌های این قوه جهت معرفی و تجلیل در جشنواره شهید مدرس است.

تدوین شاخص‌های مزبور بر مبنای ارزیابی نهادها، واحدها، کارکنان و سایر ارکان قوه مقننه براساس میزان دستیابی به اهداف محورهای اصلی طرح تحول مجلس شورای اسلامی که در آغاز فعالیت مجلس یازدهم از سوی ریاست محترم مجلس عنوان گردید یعنی شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، کارآمدسازی و هوشمندسازی در زمینه دو کارویژه و وظیفه اصلی قوه مقننه یعنی قانونگذاری و نظارت است.

لازم به ذکر است محورهای اصلی طرح تحول مجلس شورای اسلامی با هدف احیاء جایگاه مجلس، ارتقاء کیفیت قانونگذاری و نظارت و همچنین اصلاح امور نمایندگان تبیین شده است.

نظر شما