شناسهٔ خبر: 165574 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سامانه‌ای جهت دریافت اطلاعات نظارت‌های میدانی برای نمایندگان راه‌اندازی شده است/ همراهی مجلس با نمایندگان تا زمان رفع محرومیت‌ها

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه نتایج نظارت‌های میدانی رئیس مجلس در سامانه‌ای در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد، گفت: نهاد مجلس تلاش دارد با نمایندگان تا رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور همراه باشد.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی با اشاره به نظارت‌های میدانی رئیس مجلس گفت: طی بازدیدهای نظارتی که رئیس مجلس به استان های مختلف می رود، بسیاری از مشکلات به خصوص در حوزه زیرساخت مشخص می شود که در نهایت منجر به برخی تصمیم سازی ها در تهران خواهد شد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و بسیاری از استان های مرزی در حوزه زیرساخت ها با مشکل مواجه هستند که این مسائل در جریان نظارت میدانی رئیس مجلس مشخص شده و در تهران در اختیار سایر نمایندگان نیز قرار می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف قرار گرفتن نهاد مجلس در کنار نمایندگان برای حل مشکل مناطق آنها است، عنوان کرد: پیام نخستین نظارت میدانی رئیس مجلس این بود که استانی همچون خوزستان با ۱۴.۳ تولید ناخالص ملی و دارا بودن رتبه دوم بعد از تهران در این حوزه و در کنار داشتن منابع غنی، آب، نفت و گاز و پتروشیمی اما همچنان در موضوعات ابتدایی مثل آب و فاضلاب دچار مشکل است.

یوسفی همچنین با بیان اینکه واقعیات مناطق کشور در جریان نظارت میدانی مجلس مشخص شده و ظرفیت ها نیز مد نظر قرار می گیرد، عنوان کرد: نظارت میدانی بعد از اتمام بازدیدهای رئیس مجلس به پایان نمی رسد و موارد در نظر گرفته شده در مجلس پیگیری خواهد شد تا زمانی که به رفع محرومیت ها بیانجامد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به هر نظارت میدانی در سامانه ای بارگذاری می شود و در اختیار نمایندگان قرار می گیرد تا زمان بررسی طرح ها و لوایح مربوط به این مسائل و به خصوص زمان بررسی بودجه، به مشکلات مناطق، توجه ویژه تری صورت گیرد و بر اساس واقعیات تصمیم گیری شود.

نظر شما