شناسهٔ خبر: 165566 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گزارش تخلفات منطقه آزاد اروند به دادسرای دیوان محاسبات کشور ارجاع شد

دیوان محاسبات در اجرای دستور رئیس دیوان محاسبات کشور مبنی بر حسابرسی ویژه از عملکرد منطقه آزاد اروند، هیات حسابرسی ویژه رسیدگی، گزارش تخلفات آن را به دادسرای دیوان محاسبات کشور ارسال کرد.

به گزارش «نماینده» در اجرای دستور رئیس کل دیوان محاسبات کشور مبنی بر حسابرسی ویژه از عملکرد منطقه آزاد اروند، هیات حسابرسی ویژه رسیدگی به عملکرد این منطقه، یکم شهریور ماه ۱۳۹۹ تشکیل و با بررسی و حسابرسی عملکرد این سازمان از سال ۱۳۹۵ الی۱۳۹۸ گزارش تخلفات آن را که حاکی از وقوع تخلف در بخش های مختلف منطقه بوده است، به دادسرای دیوان محاسبات کشور ارسال کرد.

به گفته مدیرکل دیوان محاسبات استان خوزستان، در حال حاضر گزارش نهایی تخلفات منطقه آزاد اروند در مرحله رسیدگی و صدور رای در دادسرا و هیات های مستشاری دیوان محاسبات کشور می باشد.

یادآور می شود، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور در خصوص رسیدگی به عملکرد مناطق آزاد تاکید دارد که مناطق آزاد جهت تسهیل مراودات تجاری با هدف توسعه مناطق ایجاد شده است و این به معنای مجوز برای بی نظمی های مالی نیست. درجه آزادی بالا در برخی از مناطق آزاد نباید باعث تخلف و انحراف در اهداف مناطق آزاد شود.  

نظر شما