شناسهٔ خبر: 165565 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تاخیر در تصویب طرح تامین کالای اساسی مهم نیست/ملاک اجرای قانون از «مهر» است

طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به زودی طرح تامین کالای اساسی تصویب خواهد شد و دولت هم باید آن را اجرا کند؛ ضمن اینکه دولت باید از مهر ماه یارانه لازم را به مشمولان این طرح بدهد و تأخیر در تصویب آن مهم نیست.

به گزارش «نماینده» مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح تأمین کالاهای اساسی که هم اکنون در مجلس در دستور کار است گفت: این طرح به دلیل بار مالی زیادش به کمیسیون برنامه و بودجه بازگشته است و وقتی این مشکل حل شود قطعا به صحن مجلس ارجاع شده و ان‌شاءالله تصویب خواهد شد.

** ۶۰ میلیون ایرانی مشمول طرح تامین کالای اساسی

وی در باره زمان تصویب این طرح گفت: ‌قطعا این طرح به زودی تصویب خواهد شد و دولت هم باید آن را اجرا کند؛ طبق طرح تأمین کالاهای اساسی دولت باید از مهر ماه یارانه لازم را به مشمولان این طرح بدهد و تأخیر در تصویب آن مهم نیست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: حدود ۶۰ میلیون ایرانی می‌توانند از اثرات طرح تأمین کالاهای اساسی بهره‌مند شوند.

** بانک مرکزی باید درباره وضعیت ارز به مجلس پاسخ دهد 

وی خاطرنشان کرد: غیر از نظارت و احتکار و مدیریت بازار، التهابات بازار ارز بر قیمت اجناس و کالاها اثر گذار است و باید همه تلاش‌های دولت منجر به کنترل و مدیریت قیمت ارز شود که این کار اولویت اساسی در شرایط فعلی است.

وی گفت: ارز و کاهش نوسانات ارزی مهم‌ترین وظیفه بانک مرکزی است که باید در روزهای آینده که مجلس جلسات خود را داشته و موضوعات را پیگیری خواهد کرد در این مورد توضیح دهند که چه راهکارهایی را برای کاهش التهابات بازار ارز در نظر گرفته‌اند.

نظر شما