شناسهٔ خبر: 165561 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خروج قطره چکانی نظامیان آمریکایی از بغداد صرفا سیاست خرید زمان است

علیرضا نظری نماینده خمین عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس گفت: خروج قطره چکانی نظامیان آمریکایی از عراق در راستای خرید زمان و تثبیت حضورشان در این کشور است.

به گزارش «نماینده» علیرضا نظری در خصوص خروج ۱۵۰۰ نظامی آمریکایی از عراق، گفت: آمریکایی ها وقتی صدام را از میان برداشتند، توافقنامه نظامی با عراقی ها منعقد کردند که تعهدات دو جانبه به وجود آورد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس اگر دولت و هیات حاکمه عراق مورد تجاوز قرار گرفت، آمریکایی ها باید به آنها کمک کنند؛ وقتی داعش به عراق حمله کرد این مهم انجام شد اما واقعیت ماجرا طور دیگری رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها یکطرفه این توافقنامه را نقض کردند، ادامه داد: بر این اساس دولت عراق پیگیری کرد توافقنامه دوجانبه با آمریکا کان لم یکن تلقی و آنها از عراق اخراج شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در این بین نمایندگان این کشور پس از  ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به خروج نظامیان آمریکایی رای دادند؛ البته آمریکایی ها در حال مقاومت هستند و با ایجاد چالش و تنش، فضاسازی و غیره درصدد حفاظت از پایگاه های مختلفی مانند عین الاسد هستند.

نظری گفت: باید اذعان کرد وحدت و انسجام ایجاد شده میان دولت و جریان های مقاومت در عراق شرایطی را رقم زده که آمریکایی ها باید از خاک این کشور خارج شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته آمریکایی ها درصدد خرید زمان هستند تا حضورشان در این کشور را تثبیت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما