شناسهٔ خبر: 165554 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حرکت ملی نمایندگان مجلس یازدهم برای محرومیت زدایی از سراسر کشور/ ضرورت افزایش اعتبارات تخصیص یافته به مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۰

فلاحی عضو فراکسیون محرومیت زدایی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس یازدهم به صورت متحد و فارغ از دیدگاه های جناحی حرکتی ملی برای محرومیت زدایی در کشور آغاز کرده اند، از تصمیم اعضای این فراکسیون برای لحاظ ردیف اعتبار خاص در بودجه ۱۴۰۰ جهت حمایت از مردم مناطق محروم خبر داد.

به گزارش «نماینده» سارا فلاحی در مورد دستاورد سفر اعضای فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس شورای اسلامی به مناطق محروم مشهد، گفت: این سفر در راستای بازدید میدانی نمایندگان از مناطق محروم صورت گرفته بود بنابراین از حاشیه های شهر مشهد بازدید کردیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه وضعیت حاشیه‌های شهر مشهد چه به لحاظ بهره‌مندی از امکانات رفاهی و چه زیرساخت ها به ویژه در شهرک شهید رجایی بسیار بغرنج بود.

سکونت ۵۲ هزار نفر فاقد شناسنامه در حاشیه‌های شهر مشهد

وی تصریح کرد: عدم تجانس قومی و مذهبی و وجود افرادی در این مناطق که هویت نامشخصی داشتند، کمااینکه از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که در حاشیه‌های شهر مشهد ساکن هستند ۵۲ هزار نفر فاقد شناسنامه هستند که یک بحران اجتماعی محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ما حتما در بودجه سال ۱۴۰۰ حمایت از افراد ساکن در مناطق محروم را لحاظ خواهیم کرد ضمن اینکه اگر این حرکت جمعی مجلس یازدهم را جهت رفع مشکلات در سطح ملی حفظ کنیم و تنها در قالب رسیدگی به مسائل منطقه حوزه انتخابیه به صورت انفرادی عمل نکنیم می توانیم گامی اثرگذار در جهت محرومیت‌زدایی از سراسر کشور برداریم.

فلاحی پیرامون حواشی ایجاد شده در خصوص این سفر، اظهار کرد: بی‌تردید حرکت جمعی و نگاه ملی یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای اجرای برنامه‌های اثرگذار مجلس هم در حوزه تقنین و هم نظارت است کمااینکه نمایندگان مجلس عزمی جدی برای محرومیت زدایی در کشور دارند و فارغ از دیدگاه‌های جناحی با هم در این زمینه متحد شده اند و این روند برای بررسی سایر مناطق محروم کشور نیز تداوم خواهد داشت.

وی افزود: مسئولان استان مشهد اعم از شهردار، ائمه جمعه و ... اراده جدی برای محرومیت‌زدایی داشتند و هم‌افزایی آن‌ها با نمایندگان مجلس می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد و این مهم باید الگویی برای تمام استان‌های کشور باشد.

عضو فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما بعد از اتمام تعطیلات مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای در فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی برگزار خواهیم کرد تا مصوباتی برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی در مشهد داشته باشیم.

نظر شما