شناسهٔ خبر: 165553 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محکوم کردن ایران از سوی قاضی آمریکایی به پرداخت غرامت وجهه قانونی ندارد

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس محکوم کردن ایران به پرداخت غرامت بابت مفقود شدن یک افسر آمریکایی را توطئه‌ای جدید دانست و گفت: محکومیت جمهوری اسلامی از سوی دادگاه آمریکا هیچ وجهه قانونی ندارد.

به گزارش«نماینده» شهریار حیدری در واکنش به ادعای یک قاضی آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر محکومیت ایران به  پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار غرامت به یک خانواده آمریکایی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مورد کینه دولتمردان و حاکمیت ایالات متحده آمریکا بوده است و طی ۴۰ سال گذشته به بهانه‌های مختلف اقداماتی خلاف حقوق بشر انجام داده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها دنبال طرح مسائلی هستند تا جامعه بین الملل را از واقعیت و مشکلات حاکمیت آمریکا دور نگاه دارند. از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش روست و آنها می‌خواهند در این آشفتگی حکومت و اختلافات داخلی، جامعه بین الملل را به سمت مسائل دیگر منحرف کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع مشخص خود را اعلام کرده است، اظهار کرد: محکوم کردن ایران به پرداخت غرامت هیچ وجهه قانونی ندارد. ایران مراوده‌ای هم با ایالات متحده ندارد و نمی‌تواند اسنادی را ارائه دهد که دال بر اشتباه قاضی و دادگاه آمریکا در این موضوع است.

حیدری معتقد است: محکومیت ایران توطئه‌ای دیگر علیه جمهوری اسلامی است و هیچ مرجع و جایگاه بین‌المللی آن را نمی‌پذیرد. وزارت امور خارجه ما باید از طریق سفارت حافظ منافع ایران نسبت به چنین حکمی اعتراض کند و در مجامع بین المللی نسبت به اتهامات آمریکا علیه ایران شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ کاخ سفید فروردین ماه با تایید نتیجه‌گیری‌های خانواده رابرت لوینسون، افسر سابق اف. بی. آی که مفقود شده است، این ادعا را مطرح کرد که او ممکن است در ایران مرده باشد. بر همین اساس یک قاضی آمریکایی ایران را محکوم با پرداخت ۱.۴۶ میلیارد دلار به خانواده "باب لوینسون" متهم کرده است.

نظر شما