شناسهٔ خبر: 165541 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیشنهاد افزایش اعضای کمیسیون اصل نود در بسته اصلاح آیین نامه‌ مجلس

پژمانفر// رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از بسته پیشنهادی ارائه شده درباره اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس مرتبط با کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد و گفت: در این بسته به افزایش تعداد اعضای کمیسیون، حضور اعضا در کمیسیون تلفیق و ارسال یک نسخه از گزارشات تحقیق و تفحص به کمیسیون اصل نود اشاره شده است.

به گزارش «نماینده»،نصرالله پژمانفر، در توضیح بسته پیشنهادی ارائه شده در ارتباط با اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس درباره کمیسیون اصل نود، گفت: در بسته پیشنهادی ارائه شده به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس درباره کمیسیون اصل ۹۰ مسائل مختلفی مطرح و پیشنهاد شده است. از جمله پیشنهادات اینکه اعضای کمیسیون اصل نود همانند کمیسیون‌های تخصصی مجلس به هنگام بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: در این بسته پیشنهادی همچنین آمده است که یک نسخه از گزارش‌های نهایی تحقیق و تفحص‌های انجام شده و شکایات در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه برای پیگیری قضایی به کمیسیون اصل نود ارسال شود.

وی اظهار کرد: افزایش تعداد اعضای دائم کمیسیون اصل نود از دیگر پیشنهادهای مطرح در این بسته است. ما خواستار افزایش تعداد اعضای دایم کمیسیون از ۸ نفر فعلی به ۱۳ نفر شدیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  این بسته پیشنهادی برای بررسی و تصمیم‌گیری نهایی به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس ارسال شده است.

نظر شما