شناسهٔ خبر: 165525 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو هیئت رئیسه مجلس: سازمان هواپیمایی نمی‌تواند خودسرانه نرخ تعیین کند

حجت الاسلام سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه سازمان هواپیمایی چرا باید به این راحتی و سَرخود برای خودشان نرخ تعیین و اعلام کنند گفت: دولت نباید کسری بودجه خود را از جیب مردم تامین کند.

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس درباره افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی که گفته می‌شود که از اول آبان‌ماه اعمال می‌شود، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری باید منطق افزایش قیمت را به صورت دقیق بیان کنند و مجلس شورای اسلامی به طور جد به مسئله افزایش نرخ بلیط‌های پروازهای داخلی ورود پیدا می‌کند.

سلیمی با طرح این پرسش که چرا باید به این راحتی و سَرخود برای خودشان نرخ تعیین و اعلام کنند در پاسخ به این سوال که سازمان هواپیمایی می‌گوید که 60 درصد از مصارف ما ارزی است و طبق ائین نامه می‌توانیم افزایش دهیم، گفت: بخش نامه داخلی وزارتخانه که قانون نیست. آیئن نامه و دستور عمل و مصوبات دولت قانون است اما در مجلس چنین چیزی مصوب نشده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه دولت نباید کسری بودجه خود را از جیب مردم تامین کند، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری باید به طور شفاف همه چیز را توضیح دهد و افکار عمومی را منحرف نکنند و البته مجلس جدید فعلا با هرافزایش قیمتی مخالف است چون دولت افسارگسیخته با مسائل برخورد کرده و بازار را رها کرده است.

وی یادآور شد: قبلا شب می‌خوابیدیم صبح بیدار می شدیم قیمت‌ها افزایش می‌یافت اکنون ساعتی و گاه دقیقه‌ای قیمت‌ها در حال اوج گرفتن هستند و کار از دست دولت در رفته است.

نظر شما