شناسهٔ خبر: 165511 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۱۸۷ شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونا

سیما السادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمترین میزان خود طی ۲.۵ ماه اخیر رسیده است.

به گزارش «نماینده»،سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور تشریح کرد: شاهد افزایش تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی همدان و یزد هستیم.

وی افزود: در مجموع، تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در کشور از 158 شهرستان در هفته گذشته به 187 شهرستان در هفته جاری رسیده و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور 42 درصد گزارش شده است که به کمترین میزان خود طی 2.5 ماه اخیر رسیده است.

لاری خاطرنشان کرد: طی 10 روز گذشته بیش از 250 هزار بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و کارگاهی در سطح کشور صورت گرفته است که 9000 مورد از اماکن مذکور به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند؛ همچنین بیش از 650 مورد از اماکن یادشده، پلمب شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت با توجه به روند رو به رشد بیماری کرونا در کشور از مردم درخواست کرد به طور جدی‌تری به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.

نظر شما