شناسهٔ خبر: 165508 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مدعیان واردات با استفاده از دروغ و رانت ۱۴ میلیارد دلار ارز دریافت کرده‌اند

احد آزادیخواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: برخی مدعیان واردات با استفاده از دروغ، فساد و رانت ۱۴ میلیارد دلار ارز دریافت کرده‌اند اما بر اساس گزارش دیوان محاسبات وارداتی صورت نگرفته است.

به گزارش «نماینده»، احد آزادی‌خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اقتصاد دولتی و ضعف در تامین کالاهای اساسی، گفت: ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی با کمترین بهانه در اختیار مدعیان واردات کالاهای اساسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از مدعیان واردات هیچگونه نهاده و کالای اساسی وارد نمی‌کنند، عنوان کرد:  ۱۴ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص داده شد که با مصوبه مجلس مقرر شد این میزان  ارز در اختیار خود مردم قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برخی مدعیان واردات با استفاده از دروغ، فساد و رانت ۱۴ میلیارد دلار ارز دریافت کرده‌اند اما بر اساس گزارش دیوان محاسبات واردات چندانی صورت نگرفته و اساسی ترین علت کمبود نهاده دامی در حال حاضر تخلف برخی از واردکنندگان است.

آزادی‌خواه، افزود: مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح تامین کالاهای اساسی از طریق کارت‌های اعتباری، ۱۴ میلیارد تومان ارز اختصاصی به واردات را از دست واردکنندگان سوء استفاده کننده خارج و به مردم سپرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: شرکت پشتیبانی اموردام باید پاسخگو باشد که چرا امکان تامین نهاده بر مبنای ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی برای مرغداران وجود ندارد اما به هر میزان که نیاز داشته باشند می‌توانند در بازار سیاه و با قیمت چندین برابر بالاتر تامین کنند.

نظر شما