شناسهٔ خبر: 165507 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لایحه جامع قانون انتخابات در فرصت زمانی مناسب بررسی می‌شود

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس توضیح داد که به دلیل محدودیت زمانی بررسی طرح اصلاح قوانین انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در دستورکار قرار گرفته است و بررسی لایحه جامع قانون انتخابات در فرصتی مناسب بررسی می شود.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار، با اشاره به گلایه وزارت کشور از کمیسیون امور داخلی کشور برای عدم بررسی لایحه جامع قانون انتخابات در مجلس، گفت: ما لایحه ای در خصوص لایحه جامع قانون انتخابات ندیده ایم، البته گفته می شود این لایحه در مجلس دهم اعلام وصول شده با این حال باید فرآیند قانونی برای در دستور قرارگرفتن لایحه مذکور در کمیسیون طی شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیات رئیسه لوایح معوقه را در صورت تقاضای دولت، اعلام وصول می کند و به کمیسیون ها ارجاع می دهد،   با توجه به این روند باید گفت تا کنون لایحه جامع قانون انتخابات از سوی هیات رئیسه به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع داده نشده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: نکته دیگر این است که بررسی لایحه جامع قانون انتخابات زمان زیادی می برد، مجلس چنین زمانی را ندارد، مجلس باید قوانین انتخابات مربوط به ریاست جمهوری و شوراها را باید تا پایان پاییز تعیین تکلیف کند، اگر بررسی اصلاح قوانین مذکور تا زمستان طول بکشد، وارد زمان انتخابات شده ایم و اصلاحات دیگر در انتخابات ۱۴۰۰ قابل اجرا نیست.

وی عنوان کرد: از این رو به صورت خیلی فوری موضوعات و موارد مهم قانون انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا را مورد بررسی قرار داده ایم، در قانون انتخابات ریاست جمهور معیارهای کاندیدای ریاست جمهوری را اصلاح کردیم و در قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا باید تغییراتی در حوزه نظارت بر انتخابات اعمال می شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون به پایان رسیده و برای بررسی بیشتر و نهایی به صحن مجلس ارسال شد، اصلاح قانون انتخابات شوراها بعد از تعطیلات مجلس به اتمام می رسد و به صحن ارسال می شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی لایحه جامع قانون انتخابات را در فرصتی مناسب در دستور کار می گذاریم چرا که این لایحه نیاز به دقت بیشتر و کار کارشناسی عمیق دارد.

نظر شما