شناسهٔ خبر: 165484 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

ورود کمیسیون عمران به افزایش قیمت میلیونی بلیت پروازهای داخلی

 رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش قیمت میلیونی بلیت پروازهای داخلی در کشور گفت: افزایش قیمت بلیت حمل و نقل هوایی باعث می‌شود تا ۹۰ درصد از افراد جامعه نتوانند از خدمات هواپیمایی کشوری استفاده کنند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی‌کوچی ، با اشاره به افزایش قیمت میلیونی بلیت پروازهای داخلی در کشور گفت: این مسئله به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی افزود: افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی باعث می‌شود تا بخشی از جامعه از خدمات حمل و نقل هوایی محروم شوند.

رییس «کمیسیون عمران» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه قیمت بلیت هواپیما با دلار ۲۷ هزار تومانی محاسبه شود درست نیست البته شاید تعیین قیمت فعلی درست باشد، اما در این شرایط سخت اگر هر خدماتی بر پایه دلار ۲۷ هزار تومانی محاسبه شود، قطعاً شرایط برای مردم سخت خواهد شد و حتی مرغ و تخم‌مرغ هم قیمت‌های سرسام‌آوری پیدا خواهند کرد.

رضایی‌کوچی اظهار داشت: قیمت تعیین شده بلیت هواپیما که در تارنمای شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفته، قیمت‌هایی است که عملاً به واسطه آن اقشار متوسط به پایین دیگر قادر به استفاده از این خدمات نخواهند شد.

وی تاکید کرد: پیرو این شرایط عمدتاً تنها اقشار ثروتمند می‌توانند از خدمات حمل و نقل هواپیمایی استفاده کنند یعنی تنها ۱۰ درصد از اقشار جامعه. لذا این فرایند رفته‌رفته خدمات‌ها حمل و نقل هوایی را به یک کالای لوکس تبدیل خواهد کرد.

رییس «کمیسیون عمران» مجلس بیان داشت: افزایش قیمت بلیت حمل و نقل هوایی باعث می‌شود تا ۹۰ درصد از افراد جامعه نتوانند از خدمات هواپیمایی کشوری استفاده کنند.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: قطعا کمیسیون عمران پس از تعطیلات مجلس به موضوع افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی ورود خواهد کرد.

رییس «کمیسیون عمران» مجلس تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری نمی‌تواند افزایش قیمت بلیت هواپیما را رها کرده و حتماً باید بر این قیمت‌ها نظارت داشته باشد چراکه در این زمینه اختیاراتی بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

رضایی‌کوچی ادامه داد: نماینده عالی دولت در حمل و نقل هوایی سازمان هواپیمایی کل کشور است و وظیفه دارد بر قیمت‌ها نظارت و کنترل لازم را اعمال کند.

وی بیان داشت: سازمان هواپیمایی کشوری هم باید روی کیفیت و هم باید روی قیمت بلیت حمل و نقل هوایی نظارت لازم را اعمال کند چراکه با قیمت‌های فعلی تنها ده درصد از جامعه می‌توانند از این خدمات استفاده کنند و مابقی مردم از این خدمات محروم خواهند شد.

نظر شما