شناسهٔ خبر: 165475 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پورابراهیمی: نتیجه برجام برای ما باخت و برای طرف مقابل برد بود

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نتیجه برجام برای ما باخت و برای طرف مقابل برد بود، گفت: تکیه به بیرون برای بهبود وضعیت اقتصادی، بنیه اقتصادی را در داخل ضعیف و در مقابل هجمه‌های بیرونی آسیب‌پذیر می‌کند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت متلاطم در بازار گفت: دولت آقای روحانی از ابتدا مسائل اقتصادی کشور را به مذاکرات گره زد و درواقع به دنبال راه حل برای اقتصاد کشور در بیرون بود.

وی افزود: همان طور که گفتم دولت آقای روحانی با استفاده از توان خارجی سعی داشت اقتصاد کشور را سامان دهد که در نهایت ثمره کار برجام این شد که سهم ما از این توافق باخت و سهم طرف مقابل برد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: نه تنها آمریکا بلکه دیگر طرف‌ها در برجام هم به تعهدات خود عمل نکردند و امروز شاهد اجرای تعهدات تنها از سوی ایران در این توافق هستیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه ثمره درختی است که 7 سال پیش توسط دولت آقای روحانی کاشته شده است.

وی افزود: عدم تقویت بنیه اقتصادی در داخل از سوی دولت در این سال‌ها باعث شده تا اقتصاد کشور در برابر تحریم‌های خارجی قدرت مانوری نداشته باشد و ضعیف عمل کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: متأسفانه در این سال‌ها اقدام خاصی از سوی دولت برای به راه انداختن چرخه تولید انجام نشد و عدم توجه به داخل در حوزه اقتصاد امروز این بخش‌ها را در برابر تحریم‌ها و فشارهای خارجی شکننده و آسیب‌پذیر کرده است.

نظر شما