شناسهٔ خبر: 165471 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

یوسفی:

طرح "تامین کالاهای اساسی" راهکار مجلس برای کاهش دغدغه‌های معیشتی است

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: موافقت اکثریت وکلای ملت با بررسی فوریت طرح تامین کالاهای اساسی نشان دهنده عزم نمایندگان برای رفع نیازهای ضروری دهک‌های پایین است.

به گزارش «نماینده»،مجتبی یوسفی نمایده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح تامین کالاهای اساسی و موافقت نمایندگان با فوریت این طرح، گفت: موافقت اکثریت وکلای ملت با بررسی فوریت طرح تامین کالاهای اساسی نشان دهنده عزم نمایندگان برای رفع نیازهای ضروری مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه و خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

وی با اشاره به افزایش روزانه قیمت اجناس و کالاها، افزود: شرایط اقتصادی کشور اقشار آسیب‌پذیر را بیشتر تحت فشار قرار داده است. بنابراین مسئولان مربوطه در شرایطی که تامین معیشت مردم با دشواری همراه است، باید زمینه کاهش و حل این مشکلات را فراهم کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش دغدغه مردم بحث تامین کالاهای اساسی است که در این زمینه مجلس به ویژه کمیسیون تخصصی زمان زیادی را جهت بررسی طرح تامین کالاهای اساسی صرف کرد.

یوسفی بیان داشت: طبق طرح مذکور مقرر شد مبالغی به ازای تعداد افراد خانوار در چند نوبت طی 6 ماه باقی مانده تا پایان سال، در کارت‌ الکترونیکی سرپرست خانوار مبلغی برای خرید کالاهای اساسی واریز شود.

وی در توضیح نحوه تعیین جامعه هدف در طرح تامین کالاهای اساسی، اظهار داشت: برای تعیین جامعه هدف بر اساس هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه حدود 60 میلیون نفر در دو گروه 20 و 40 میلیون نفری برای دریافت کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد: در صورت اجرایی شدن طرح مذکور می‌توان بخشی از مشکلات مردم در رابطه با تهیه و تامین کالاهای اساسی را تا حدودی رفع کرد.

نظر شما