شناسهٔ خبر: 165468 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جای خالی مدیریت جهادی در حل مشکلات اقتصادی

ازدید «ابراهیم کارخانه ای» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده مدیری که در میدان جنگ اقتصادی دستورات فرمانده را از یاد می‌برد و به‌دنبال دنیاطلبی و اشرافیگری است چنین مدیریتی ربطی به جمهوری اسلامی ندارد.

«نماینده»/ابراهیم کارخانه‌ای، نماینده دوره های هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی:مدیریت جهادی و انقلابی در میدان جنگ اقتصادی نخستین شرط مقابله با توطئه های همه جانبه دشمن است که در ذیل به برخی نکات اساسی و راهبردی در این رابطه پرداخته می شود: 

۱- در شرایطی که نابسامانی های اقتصادی فشار مضاعفی را بر اقشار ضعیف و متوسط جامعه تحمیل میکند به چه دلیل یک مدیر عالی رتبه می‌بایست علاوه بر حقوق، فوق العاده مدیریت و دیگر امکانات مادی و رفاهی در اختیار داشته باشد تا کار کند، لیکن یک کارگر و کارمند ساده با حداقل حقوق از هیچ امتیازی برخوردار نگردد، بدون شک با حذف امتیازات ویژه مدیریتی از چهره نظام اجرایی کشور، دیوار اعتراف و امتیازدهی بین مدیران و کارکنان فرو خواهد ریخت و محبت و همدلی و کار و تلاش بیشتر جای خود را به امتیازات ترجیحی مدیریتی خواهد داد. 

در چنین شرایطی دیگر مدیریت طعمه ای نخواهد بود که افراد فرصت طلب و سودجو بر سر تصاحب آن رقابت کنند، با این اقدام انقلابی راه برای ورود مدیران جهادی، پرتوان، مومن، انقلابی، ساده‌زیست و مردمی بدون هیچگونه چشمداشت مادی به عرصه مدیریتی کشور باز خواهد شد و تحولی جدید در نظام مدیریتی کشور رخ خواهد داد که نتیجه آن استحکام بخشی به نظام مدیریتی کشور و تلاش مجاهدانه برای پیشرفت و بالندگی ایران اسلامی خواهد بود. 

۲- بکارگیری مدیران جهادی و انقلابی نسخه شفابخش اقتدار اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی برای امروز و آینده کشور است. ضروری است دولت محترم با هماهنگی دیگر قوای مقننه و قضائیه، تهدید و تحریم دشمن را به فرصت تبدیل نموده و طی سلسله عملیاتهای جهادی و انقلابی با استحکام بخشی به پایه‌های اقتصاد مقاومتی، توطئه اقتصادی و سیاسی دشمن را نقش بر آب نماید و این جز با بکارگیری مدیران دانا، توانا، مؤمن و انقلابی و برخوردار از روحیه حماسی امکان پذیر نخواهد بود. 

۳- دشمن با تمام قدرت به میدان آمده و معیشت مردم را در جنگ اقتصادی و فکر مردم را در جنگ روانی نشانه رفته است جنگ توأمان سخت و نرم دشمن با همگامی عوامل غافل و منفعت طلب داخلی، مدیریت هماهنگ، هدفمند، قدرتمند برنامه ریزان اقتصادی کشور را می طلبد. 

بدون شک عزم انقلابی و مدیریت جهادی در مقابله قدرتمندانه با برهم‌زنندگان نظم اقتصادی و انجام اقدامات ضربتی در حل مشکلات اقتصادی سبب جلب اعتماد و حضور یکپارچه مردم در مواجهه با توطئه های داخلی و خارجی دشمن می گردد. رمز این مقاومت و پایداری، تجلی ایثار و اخلاص در مدیریت مجاهدانه و قدرتمندانه از سوی مسئولین نظام است.

۴- مدیری که فقط در مراسم افتتاحیه ها و همایش ها دیده می شود، مدیری که درب رفت و آمدش متفاوت از مردم است و با آسانسور ویژه رفت و آمد می کند، مدیری که چندین دستگاه خودرو در اختیار خود و خانواده اش قرار داده است، مدیری که کارمندانش جز در یک همایش سالانه او را نمی بینند، مدیری که در سالن غذاخوری کارمندانش هیچگاه دیده نمی شود، مدیری که با مردم حشر و نشر ندارد، مدیری که قدرت تحول و نو آفرینی ندارد، مدیری که ایستا و متوقف در زمان است، مدیری که قادر به حل مشکلات مردم در دستگاه تحت امرش نمی باشد، ادامه چنین مدیریتی اشرافی، ناتوان و ناکارآمد، جز خسارت بر نظام اسلامی نخواهد بود که می بایست هر چه سریعتر جای خود را به مدیرانی توانمند، کارآمد، دلسوز، انقلابی، ساده زیست و مردم مدار بدهند. 

۵- بدون شک نقشه مقابله با نابسامانی های اقتصادی می بایست با حضور تمام عیار هیئت های اندیشه ورز و برنامه ریزان دلسوز و انقلابی در همگامی با مدیران دستگاههای اجرایی، طراحی و عملیاتی گردد. و این ممکن نیست مگر اینکه کلیه دستگاه ها در قالب تیم های ضربتی با دعوت از صاحب‌نظران و نخبگان وفادار به نظام، برنامه جنگ اقتصادی را طراحی و با بهره‌گیری از روحیه انقلابی و جهادی عملیاتی سازند.

۶- مدیری که به هشدار دلسوزان، صاحب‌نظران و نخبگان نظام توجه نمی کند و با تحمیل خسارت های سنگین به همان نتیجه ای می رسد که منتقدین دلسوز به او هشدار داده بودند. چنین مدیری که توانمندی داخلی را نادیده میگیرد و سرمایه کشور را به جیب بیگانگان واریز می کند؛ هزینه خسارت اقتصادی و حیثیتی که این شیوه مدیریت بر نظام اسلامی تحمیل می‌کند بر عهده کسانی است که با عدم نظارت قدرتمندانه و تحول جهادی در دستگاههای اجرایی، گامی انقلابی و میدانی برای رفع مشکلات اساسی کشور بر نمی دارند و با مدیرانی ناتوان و ناکارآمد روز به روز بر شدت مشکلات کشور می افزایند.

۷- باید با تدوین برنامه های انقلابی؛ مسابقه تحول و کارآمدی در حل مشکلات اقتصادی کشور در بین همه دستگاهها برگزار و با این اقدام، مدیران خسته، ناکارآمد، ایستا و متوقف در زمان جای خود را به مدیران توانمند و پرشتاب بدهند.

۸- نباید میدان جنگ تمام عیار اقتصادی را به دست افرادی ناتوان و ترسو سپرد. غیرت، مردانگی، توانمندی، شجاعت، خلاقیت و ابتکار، حرف اول مبارزه با دشمن را می زند. همانگونه که در دوران دفاع مقدس این فرماندهان توانمند و برخوردار از روحیه جهادی و انقلابی بودند که با پشتوانه مردمی جنگ را به پیش بردند در جنگ اقتصادی نیز می بایست فرماندهانی توانمند در میدان اقتصادی عهده‌دار مبارزه با نابسامانی های اقتصادی گردند.

۹- شکی نیست که جنگ اقتصادی جنگی زودگذر نخواهد بود بلکه جنگی فرسایشی و دامنه دار است که با هدف فشار، مهار و براندازی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل گردیده است. دشمن در جنگ اقتصادی ابتدا استحکامات و اهداف بزرگ اقتصادی را هدف قرار می دهد و بعد در همگامی با عوامل مزدور داخلی و حمله به نقاط استراتژیک و تنگ تر کردن حلقه مبارزه سعی دارد با عبور از جنگ اقتصادی و سیاسی کردن جنگ با بهره گیری از عوامل فرصت طلب و سودجو، کشور را در تنگنای شدید اقتصادی و بی اعتمادی به نظام اسلامی قرار دهد. بدون شک همانگونه که ملت سلحشور ایران با توکل بر قادر متعال در طول ۴۰ سال گذشته چندین رئیس جمهور آمریکا و سردمدار رژیم صهیونیستی و همدستان منطقه ای آنها را به خاک مذلت سپرده‌اند در این مبارزه نیز ملت بزرگ و سلحشور ایران با پشت سرگذاشتن مشکلات اقتصادی سرانجام پیروز میدان خواهند بود.

۱۰- فرمانده ای که در میدان جنگ نیروهایش در اقدامی آتش به اختیار، پلی می شود بر روی سیمهای خاردار دشمن تا همرزمانش به سلامت از پل وجود او بگذراند و بر دشمن شبیخون بزنند چنین فرمانده ای که از سیم خاردار نفس خویش عبور کرده است الگویی تمام عیار از غیرت و مردانگی، ایثار و شهادت، خلاقیت و نوآوری برای مدیر اسلامی است که در جبهه درونی نظام اسلامی جز به عزت، اقتدار و سرافرازی نظام اسلامی به چیز دیگری نمی اندیشد. با این شیوه مدیریتی است که می توان حماسه های دوران دفاع مقدس را با اجرای عملیات های بزرگ در حل مشکلات کشور تداوم بخشید.

۱۱- مدیری که در میدان جنگ اقتصادی دستورات فرمانده را از یاد میبرد و بدنبال دنیا طلبی و اشرافی گری است چنین مدیریتی ربطی به جمهوری اسلامی ندارد. مدیر جمهوری اسلامی مدیری است توانمند، متدین، انقلابی، ساده‌زیست، غیرتمند، دشمن ستیز، خلاق و کارآمد که در میدان جنگ جز به نابودی دشمن و خرسندی فرمانده و سرافرازی ملت و پاسخگویی در محضر پروردگار به چیز دیگری نمی اندیشد.

نظر شما