شناسهٔ خبر: 165457 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین اخبار تفحص از سایپا و ایران خودرو در مجلس

سلیمی عضو کمیسیون صنایع آخرین روند بررسی طرح تحقیق و تفحص در مجلس را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در تشریح آخرین روند تفحص از خودروسازی ها، بیان داشت:طرح تفحص از خودروسازی ها به هیئت رئیسه ارائه و پس از آن برای بررسی کارشناسی به کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه قیمت، کیفیت و عرضه خودرو از جمله محورهای تفحص از خودروسازی ها است و متقاضیان تفحص خواستار بررسی نحوه عرضه خودرو طی سال‌های اخیر هستند، افزود: متقاضیان طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها معتقد هستند در سال‌های گذشته علیرغم حمایت‌های بسیار از این صنعت از جمله ممنوعیت یا تعرفه‌گذاری برای واردات خودرو، خودروسازان نتوانستند به جایگاه مناسبی دست یابند.

 عضو کمیسیون صنایع مجلس در همین راستا، افزود:کمیسیون صنایع برای بررسی این طرح تفحص یک جلسه با حضور نمایندگان متقاضی تفحص،  مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا  تشکیل داده است.

حجتالاسلام سلیمی بیان داشت: متقاضیان تفحص در این جلسه از توضیحات مسئولان مربوطه قانع نشدند و این موضوع را هم به صورت مکتوب اعلام کردند از طرفی هم مسئولان خودروسازیها عنوان کردند که بخشی از توضیحاتشان پیرامون محورهای تفحص باقی مانده است.

نماینده مردم محلات در مجلس بیان داشت:در جلسه بعدی که درباره ادامه بررسی طرح تفحص از خودرو سازی ها برگزار خواهد شد پس از استماع اظهارات مسئولان خودرو سازی و متقاضیان، در این باره رأیگیری میشود که در صورت قانع نشده طرح تفحص برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه میشود.

نظر شما