شناسهٔ خبر: 165456 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مشکلات تامین نهاده و ارز چرخه تولید کشور را دچار مشکل کرده است

قاضی زاده نایب رئیس مجلس گفت: در حال حاضر چرخه تولید به واسطه مشکلات موجود در زمینه صادرات، تامین ارز و نهاده دچار مشکل شده است.

به گزارش «نماینده»، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست دیروز با اعضای کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون، گفت: دفاتر کشاورزی، حمل و نقل، دانش بنیان و صنعت و معدن اتاق تعاون درخواست داشتند نشستی به منظور آشنایی با مسائل و مشکلات آنها و برطرف کردن این موضوعات نشست مشترکی برگزار شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دولت لایحه‌ای به منظور اصلاح قانون تعاون ارائه کرده است، ادامه داد: در یکی از بخشنامه‌های مربوط به حوزه اتاق تعاون اختلاف تفسیری وجود داشت که در این نشست مطرح شد تا پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: موانع اجرایی و عدم فراهم بودن زیرساخت‌ها مانند کانتینرهای سردخانه دار، وجود متولیان زیاد در پایانه‌های مرزی و سیاست‌های ارزی موجود، مشکلاتی در زمینه صادرات به وجود آورده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان در زمینه تامین نهاده‌ها دچار مشکل هستند که درخواست تک نرخی شدن ارز را دارند، عنوان کرد: اعضای اتاق تعاون معتقد هستند که با تک نرخی شدن ارز می‌توانند نهاده خود را تامین و محصول نهایی را تولید کنند؛ در حال حاضر چرخه تولید به واسطه مشکلات موجود در زمینه صادرات، تامین ارز و نهاده دچار مشکل شده است.

نظر شما