شناسهٔ خبر: 165430 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

طرح دوفوریتی تأمین کالاهای اساسی در صحن علنی بررسی می‌شود

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه از بررسی طرح دوفوریتی تأمین کالاهای اساسی بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی پارلمان خبر داد.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تدوین طرح دوفوریتی تأمین کالاهای اساسی از سوی نمایندگان گفت: در جلسه روز (یکشنبه، ۶ مهرماه) مجلس بحث در اولویت قرار گرفتن این طرح با رأی نمایندگان تصویب و روز (سه‌شنبه، ۸ مهرماه) کلیات این طرح مصوب شد.

وی افزود: این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ارجاع شده است و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه خود یعنی دو هفته آینده این طرح باردیگر در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و برای اعلام نظر نمایندگان به صحن علنی پارلمان ارجاع می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دولت بر سر تأمین منابع مالی این طرح ایراداتی وارد کرده است، چرا که در طرحی که نمایندگان تدوین کرده‌اند ۳۰ هزار میلیارد منابعی که این طرح نیاز دارد از تبصره ۱۴ بودجه پیش‌بینی شده است و قطعا می‌توان این منابع را تأمین کرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه حدود یک ماه است که با مسئولان دولتی درباره این طرح جلسات مختلفی داشته‌ایم، اظهار کرد: در جلساتی که با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، مقرر شد که دولت بار مالی این طرح را تأمین کند، اما متاسفانه اکنون اعلام می‌کنند که این طرح  برای دولت بارمالی دارد و قادر به تأمین آن نیست.

وی با اعلام اینکه براساس طرح تدوین شده در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حدود ۶۰ میلیون ایرانی یارانه معیشتی غیرنقدی دریافت می‌کنند، گفت: این طرح شامل هفت دهک پایین جامعه می‌شود که البته این ۶۰ میلیون به دو بخش تقسیم می‌شوند و بخش اول که قشر آسیب پذیری هستند نسبت به قشر دوم یارانه بیشتری دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در سال‌های گذشته نحوه توزیع کالاهای اساسی در کشور با مشکلاتی مواجه بوده است، گفت: با توجه به اینکه قشرهای مختلف مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبه‌رو بوده و تنگناهای ‌زیادی را متحمل شده‌اند نمایندگان سعی کرده‌اند با تدوین طرحی علاوه بر حل مشکلات موجود خیال مردم از بابت تأمین کالاهای اساسی را راحت کنند.

نظر شما