شناسهٔ خبر: 165400 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

علیرضابیگی:سال پایانی دولت به معنای تعطیلی نظارت مجلس نیست

علیرضا بیگی عضو فراکسیون انقلاب‌اسلامی مجلس بر این باور است که چون دولت از حضور بین مردم غایب است، مشاور رئیس‌جمهور هم حق دارد چنین مطالبی را مطرح و کم‌کاری‌های دولت را از این طریق جبران کند.

علیرضا بیگی، عضو فراکسیون انقلاب‌اسلامی مجلس بر این باور است که چون دولت از حضور بین مردم غایب است، مشاور رئیس‌جمهور هم حق دارد چنین مطالبی را مطرح و کم‌کاری‌های دولت را از این طریق جبران کند. رئیس دولت با بهانه کردن موضوع کرونا، در مجلس حاضر نمی‌شود و یا زمان بازگشایی مدارس در مراسم حضور ندارد، وقتی چنین خلأیی بابت حضور مسئولان در بین مردم وجود دارد طبیعی است که برای سرپوش گذاشتن به آن اقدامات رئیس‌مجلس تخطئه می‌شود.
احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار «رسالت» گفت: اقدامات رئیس‌مجلس درواقع عمل به وظایف خودش یعنی نظارت، در جریان مسائل قرار گرفتن و همراه بودن با مردم است تا امکان دلگرمی هرچه بیشتر مردم فراهم شود چراکه خلأ حضور دولت و فقدان استراتژی آن برای مدیریت امور موجب افزایش شدید بی‌اعتمادی مردم شده و سفرهای استانی حداقل کاری است که امروز نمایندگان و رئیس مجلس می‌توانند انجام دهند. اساساً این موضوع نه‌تنها متوجه شخص رئیس‌مجلس نمی‎شود بلکه دیگر نمایندگان هم به‌واسطه اینکه بتوانند به انتظارات و توقعات مردم پاسخ بدهند حتماً بایستی در بین مردم حضور یابند و به مشکلات و مسائل آن‌ها توجه کنند. زیرا قرار گرفتن هرچه بیشتر نمایندگان در بطن مسائل است که امکان چاره‌جویی اساسی و تصمیم‌گیری برای خروج از بن‌بست را فراهم می‌کند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس اظهار کرد: درواقع دولت چون می‌بیند تا اتمام دوره‌اش زمان چندانی باقی نمانده، این تصور را دارد که دارای دایره امن و تضمینی است و کسی با وی کار ندارد و همین سبب غفلت دولت از توجه هر چه بیشتر به موضوعات و مسائل زندگی مردم و اداره چرخ اقتصاد کشور شده است. سال پایانی دولت نمی‌تواند به معنی تعطیل بودن مجلس از نظارت بر آن باشد. دولتی‌ها انتظار دارند درحالی‌که دولت سال آخر خود را می‌گذراند و در حاشیه امنی قرار گرفته است، مجلس هم به این رویه بسنده و به همین منوال حرکت کند به همین دلیل قطعاً هر حرکتی در راستای نظارت و تحقق وظایف مجلس مورد خوشامد آن‌ها نخواهد بود.
وی معتقد است وقتی دولت درصحنه رویارویی با کرونا و فراهم کردن شرایط مناسب برای عبور مردم از این بحران غایب است به‌ناچار مجلس در حال پر کردن خلأهای موجود است. اگر امروز با موضوع بورس و عدم انجام‌وظیفه از طرف سازمان بورس مواجهیم و دولت هم در عمل به وظایف کوتاهی کرده؛ قاعدتاً مجلس حق دارد در این موضوع ورود و سؤال کند و حسابرسی داشته باشد. اتفاقی که در بورس رخ داده و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مردم از بین رفته است، اثر مهم‌ترش به آتش کشیده شدن اعتماد مردم است. بدین ترتیب مردم الان به مجلس امید بسته‌اند و انتظارات بسیاری دارند هرچند که این انتظارات فراتر از حدود اختیارات مجلس است. اما به‌هرحال هر حرکت مجلس در راستای پاسخگویی به توقعات مردم می‌تواند اسباب امید آنان را فراهم کند.
این نماینده مجلس بیان کرد: از صحن علنی مجلس باید پیام امیدواری به مردم مخابره شود تا بتواند روی مسائل عمده کشور تمرکز و برای آن چاره‌جویی کند، آن‌هم در همان حدودی که از مجلس انتظار می‌رود و در قانون تعیین شده است. اگر شرایطی که امروز شاهد آن هستیم استمرار یابد قطعاً با عدم استقبال مردم از انتخابات ۱۴۰۰ و بی‌تفاوتی سیاسی آن‌ها مواجه خواهیم بود.

برچسب‌ها:

نظر شما