شناسهٔ خبر: 165379 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حاشیه‌سازی برای مجلس هراس از انتخابات ۱۴۰۰ است

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همه حاشیه‌ها با هدف بی اثر کردن مجلس انقلابی برای انتخابات سال ۱۴۰۰ از سوی جناح مخالف ایجاد می‌شود.

به گزارش «نماینده» ولی اسماعیلی با انتقاد از عدم حمایت دولت از طرح معیشتی که با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر کشور ارائه شده است، اظهار کرد: این طرح روز سه شنبه در مجلس مطرح شد ولی به هیچ وجه از سوی دولت استقبال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت برای تأمین رفاه مردم در این شرایط سخت اقتصادی ارزش قائل نیست و بودجه‌ای اختصاص نمی‌دهد، افزود: مجلس در «طرح معیشتی» ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه تصویب کرده است که دولت به بهانه‌های واهی زیر بار نمی‌رود ولی برای طرح‌ها و برنامه‌های خود به راحتی بودجه تأمین می‌کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه دولت در این مدت پایانی عمر خود عملکرد قابل قبولی را ندارد که یکی از جلوه‌های روشن آن بدون وزیر ماندن چند ماهه یک وزارتخانه حساس در کابینه دولت دوازدهم بود.

اسماعیلی به عملکرد ضعیف سازمان حمایت از مصرف کننده نیز اشاره کرد و گفت: حمایت از مصرف کننده فقط در حد اسم وجود دارد چرا که چطور ممکن است که سازمانی از درون خود وزارتخانه بخواهد مجموعه بالاسری را زیر سوال ببرد و با این حساب آنچه که حمایت نمی‌شود حقوق مصرف کنندگان است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: برای اثربخش کردن این سازمان بایستی نمایندگانی از مصرف کنندگان و نیز اصناف در جلسات این سازمان حضور داشته و از حقوق خود دفاع کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام موفق را در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی انجام داده ایم و نمایندگانی از کانون صنفی کشاورزان نیز عضو شده و مطالبات کشاورزان را پیگیری می‌کنند.

شعارهای مجلس یازدهم قابلیت اجرایی در زمان کوتاه را ندارد

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به شعارهای مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: شعارهای مجلس یازدهم متأسفانه قابلیت اجرایی در زمان کوتاه را ندارد چرا که اقدامات مجلس در بلند مدت آثار خود را در جامعه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مخالفین مجلس انقلابی به دنبال تخریب آن هستند، گفت: رمز پیروزی کشور در این شرایط تحریم، فقط حرکت‌های انقلابی است و دشمنان با تشکیل هر مجموعه‌ای با هدف انقلابی گری مخالف بوده و دائم در صدد تخریب آن هستند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چطور انتظار می‌رود گرانی‌ها و سوءمدیریت بیش از ۷ ساله دولت را مجلس جوان در ۴ ماه حل کند!؟ اظهار کرد: متأسفانه در جامعه به گوش می‌رسد که گفته می‌شود «چرا مجلس انقلابی به این اوضاع سر و سامان نمی دهد» در پاسخ باید گفت که اقدامات و مصوبات مجلس پروسه زمان بری تا اجرایی شدن طی می‌کند.

برخی با حاشیه‌سازی اثرگذاری مجلس را هدف گرفته‌اند

اسماعیلی ادامه داد: متأسفانه افرادی که چشم دیدن مجلس انقلابی را ندارند با ایجاد حاشیه درصدد تخریب هستند که بزرگنمایی دنا پلاس نیز در همین راستا در محافل نقل شد چرا که در همه ادوار چنین امکاناتی در اختیار نمایندگان قرار گرفته است حالا چرا در این دوره به این وسعت مورد هجمه قرار گرفت جای سوال است.

وی افزود: البته باید گفت این خودروها به هیچ وجه قرار نبود به نام نمایندگان شود و حتی موضوعی که بعد از ۴ سال قرار بود با قیمت کارشناسی به نمایندگان واگذار شود را نیز لغو کردند تا این خودرو به عنوان اموال و دارایی مجلس باقی بماند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه این حاشیه‌ها با هدف بی اثر کردن مجلس انقلابی برای انتخابات سال ۱۴۰۰ از سوی جناح مخالف ایجاد می‌شود که این نشان می‌دهد از همین الان انتخابات ۱۴۰۰ را باخته اند و گزینه‌ای مورد وثوق مردم ندارند تا به صحنه بیاورند.

کارخانه شیر آلات گرمی به بهره برداری می‌رسد

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل قابل پیگیری حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: در این مدت تعطیلی مجلس در خدمت مردم حوزه انتخابیه بوده و چند پروژه را افتتاح می‌کنیم.

وی افزود: در این چند روز کارخانه شیرآلات گرمی با ظرفیت اشتغال ۱۰۰ نفر و نیز موزه باستان شناسی گرمی را با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که بیش از ۱۰ سال پیش پیگیر بودیم و نیمه کاره مانده بود را افتتاح می‌کنیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از اتمام عملیات ۵ کیلومتر بزرگراه ورودی گرمی تا ۲۰ روز آینده خبر داد و گفت: بعد از بهره برداری از این مسیر ۱۰ کیلومتر دیگر به مناقصه می‌رود و پیش بینی می‌کنیم تا ۴ سال آینده تا «امیرکندی» ساخت بزرگراه را به اتمام برسانیم.

اسماعیلی به مشکل آب آشامیدنی شهرستان گرمی اشاره کرد و گفت: عملیات احداث سد تازه کند گرمی رو به اتمام است و احداث تصفیه خانه این سد با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان با مشارکت بانک رفاه کارگران به عنوان فاینانس داخلی آماده کلنگ زنی است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با احداث این تصفیه خانه آب شرب ۲۱۹ روستای گرمی تأمین می‌شود تا مشکل دیرینه اهالی گرمی تا حد قابل قبولی حل شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از عدم وجود بودجه کافی برای پاسخ به انتظارات موکلین خود خبر داد و گفت: در سرکشی از حوزه انتخابیه بایستی استاندار، فرماندار و یا معاونین آنان را همراه خود کرد تا بودجه لازم را تأمین کنند که متأسفانه این مسئولین از عدم وجود بودجه کافی گلایه مند هستند.

نظر شما